اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بیم بایدن از تبعات شکست پاتک بهاری اوکراین

پایگاه پولیتیکو به نقل از منابع آگاه گزارش داد دولت جو بایدن از تبعات شکست پاتک بهاری اوکراین هراس دارد.

بیم بایدن از تبعات شکست پاتک بهاری اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه از بیم دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره احتمال شکست اوکراین در ضدحمله بهاری خبر داده است. 

پایگاه پولیتیکو در گزارشی امروز دوشنبه نوشته دولت بایدن به صورت بی‌سر و صدا در حال آماده شدن برای این احتمال است که پاتک بهاری اوکراین نتواند انتظارات را برآورده کند. 

مطابق این گزارش چنانچه این اتفاق رخ دهد منتقدان دولت بایدن در داخل آمریکا و همچنین متحدان این کشور در خارج آن را به ضعف واشنگتن تعبیر خواهند کرد. 

اوکراین هدف از این پاتک را بازپس‌گیری برخی اراضی در بخش‌های جنوبی و شرقی از روسیه تعریف کرده است، هر چند که هیچ مقام ارشد اوکراین به جزئیاتی از این عملیات اشاره نکرده است. 

دولت جو بایدن در محافل علنی گفته که از اوکراین حمایت می‌کند. واشنگتن گفته که تسلیحات و کمک‌های اقتصادی لازم را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. 

با وجود این، چنانچه این پاتک دستاوردهای اندکی داشته باشد مقام‌های دولت بایدن نگرانند که با سیلی از انتقادها از هر دو طیف منتقدان مواجه شوند. 

یک طرف خواهد گفت که چنانچه دولت بایدن تمامی ملزومات مورد نیاز اوکراین را در اختیارش قرار داده بود، کی‌یف به اهدافش در نبرد دست می‌یافت. 

اما سیاستمداران سوی دیگر این طیف خواهند گفت که شکست اوکراین ثابت می‌کند که این کشور نمی‌تواند روسیه را به طور کامل از سرزمینش بیرون کند. 

این واکنش‌ها تازه مربوط به متحدان آمریکا به ویژه در اروپا نیست. این کشورها در صورتی که احساس کنند که پیروزی در دسترس اوکراین نیست احتمالاً مذاکره صلح بین اوکراین و روسیه را گزینه جذاب‌تری خواهند دید. 

در داخل دولت بایدن، مقام‌های کاخ سفید تأکید می‌کنند تمامی اقدامات لازم برای موفقیت این پاتک بهاری را انجام می‌دهند.

یک مقام ارشد دولت بایدن که خواسته نامش فاش نشود گفت: «ما تقریباً اجابت آنچه اوکراینی‌ها گفته‌اند برای پاتک به آن نیاز دارند را تکمیل کرده‌ایم و سلاح‌ها و تجهیزات لازم را طی ماه‌های گذشته به این کشور تحویل داده‌ایم.»

اما به نوشته پولیتیکو، باور به آرمان راهبردی چیزی است و باور به تاکتیک‌ها چیز دیگر و مقام‌های دولت آمریکا در محافل پشت پرده درباره آنچه اوکراین می‌تواند به آن دست پیدا کند نگران هستند. 

این نگرانی‌ها به ویژه از زمان درز برخی از اسناد محرمانه پنتاگون در مدار توجه قرار گرفت. در یک سند فوق سری که مربوط به اوایل فوریه است ادعا شده که اوکراین توانایی دستیابی به اهداف ضدحمله خود را نخواهد داشت. 

تازه‌ترین ارزیابی آمریکا از این قرار است که اوکراین ممکن است پیشرفت‌هایی در جنوب و شرق به دست بیاورد اما قادر نخواهد بود موفقیت سال گذشته‌اش را تکرار کند. 

اوکراین امیدوار است ارتباط روسیه با شبه جزیره کریمه را قطع کند اما مقام‌های آمریکایی اکنون تردید دارند که این اتفاق قابل تحقق باشد. 

با وجود این، هنوز در پنتاگون امیدواری‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اوکراین حتی اگر به هدف پیروزی کامل در برابر روسیه دست پیدا نکند ممکن است بتواند خطوط تدارکاتی روسیه در آنجا را قطع کند.

علاوه بر این، تحلیل‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از آن است که اوکراین به بیانساده توانایی خارج کردن روسیه از جاهایی که این کشور حضورش را در آنجاها تثبیت کرده ندارد.  ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته که آمریکا هنوز به اندازه کافی نیروهای او را تسلیح نکرده است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول