اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خانه عنکبوت در محاصره دریایی، هوایی و زمینی مقاومت

روزنامه رأی الیوم با انتشار یادداشتی از محاصره زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت و در تیررس بودن کلیه تاسیسات حیاتی‌ این رژیم در سراسر فلسطین اشغالی گزارش داد.

خانه عنکبوت در محاصره دریایی، هوایی و زمینی مقاومت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از یک دهه است که رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان را یک ارتش به تمام معنا می‌داند و حتی «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی طی یک مصاحبه گفت: این حزب‌ از نظر نظامی قوی‌تر از کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

روزنامه «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: «ارزیابی‌های رسمی امروز اسرائیل موید آن است که حزب‌الله اکنون از قابلیت‌های نظامی ترسناکی برخوردار است و موشک‌های آن می‌تواند در صورت وقوع رویارویی به هر مقری در داخل اراضی اشغالی ضربه بزند. تا جایی که منابع امنیتی در تل‌آویو اذعان می‌دارند که در صورت وقوع یک نبرد جدید، اسرائیل روزانه در معرض ۳۵ هزار راکت، موشک و پهپاد قرار خواهد گرفت، چیزی که اخیراً ژنرال ذخیره ارتش، اسحاق بریک به وضوح از آن پرده برداشت».

در ادامه این یادداشت آمده است: «رژیم اشغالگر تداوم روند تقویت زرادخانه نظامی حزب الله را از نظر کمی و کیفی رصد می‌کند و می‌داند که این جنبش اکنون قادر به مقابله زمینی، دریایی و هوایی با اسرائیل است.»

نویسنده در ادامه تصریح کرد که در سایه تحولات اخیر در جبهه شمالی، منابع آگاه امنیتی به سرعت تأیید کردند که برآوردهای ارتش اسرائیل حاکی از آن است که حزب الله در سال‌های اخیر به تجهیزات جنگ دریایی دست یافته که ممکن است  دامنه را برای رویارویی بعدی با اسرائیل گسترش دهد. اسرائیل، در عین حال اذعان داشت که «نیروی دریایی» حزب‌الله تهدیدی برای کشتی‌های جنگی، سکوهای گازی، دکل‌های حفاری و تأسیسات حساس و استراتژیک اسرائیل در امتداد سواحل این رژیم است.

به ادعای رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، مهم‌ترین چالش فراروی نیروی دریایی این رژیم، مقابله با موشک‌های پیشرفته یاخونت است که به وفور در مرزهای شمالی وجود دارد. فرماندهان ارتش صهیونیست با بیان این‌که در منطقه شمالی، ده‌ها موشک از نوع C-۸۰۲ وجود دارد، می‌گویند که در جنگ دوم لبنان، این  جنبش شمار کمی از این موشک‌ها را در اختیار داشت.

به گفته منابع آگاه صهیونیست، تهدید موشکی جدید حزب‌الله اساسا با گذشته تفاوت دارد تا جایی که بردهای موشک‌هایش، از ۷۰ کیلومتر تا ۷۰۰ کیلومتر است که به معنای آن است که تمام عمق اسرائیل با دقت بالایی در تیررس است.

این منابع ادعا می‌کنند که به بخشی از موشک‌ها مانند موشک ایرانی «خلیج فارس» مجهز به کلاهک‌های منفجره است و برد آن به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و بر اساس برآوردهای ارتش اسرائیل، برد موشک‌های حزب‌الله به ۷۰۰ کیلومتر نیز می‌رسد. 

این منابع ادعا می‌کنند که ایران، این موشک‌ها را در اختیار حزب‌الله قرار داده است. ضمن این‌که حزب‌الله مجهز به یک نوع موشک بالستیک دریایی ضد کشتی است که دارای برد کوتاهی است اما می‌تواند اهداف ثابت و متحرک را در دریا منهدم و نابود کند.

علاوه بر این، منابع آگاه در تل‌آویو ادعا می‌کنند که ایرانی‌ها از ناوهای غیرنظامی برای نظامی استفاده می‌کنند و هرگونه رویارویی دریایی آتی، با ایران و حزب‌الله خواهد بود. ضمن این‌که نیروی دریایی اسرائیل در سایر مناطق مدیترانه نیز فعال است.  صهیونیست‌ها مدعی هستند که ایرانی ها از کشتی‌های نیروی دریایی غیرنظامی برای اهداف نظامی استفاده می‌کنند که حامل صدها سلاح مختلف از جمله پهپاد، پهپادهای تهاجمی، ابزارهای اطلاعاتی پیشرفته و ابزارهای جنگ الکترونیک است. 

رسانه‌های عبری به نقل از منابع آگاه در نهاد امنیتی تل‌‌آویو گزارش می‌دهند که حزب‌الله مجهز به زیردریای‌هایی با کنترل از راه دور، پهپاد، موشک‌های نقطه‌زن و ده‌ها موشک ضد کشتی است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که ایران، موشک‌های خلیج‌فارس را در اختیار حزب‌الله قرار داده است. موشکی بالستیک و ضد کشتی و کوتاه برد که می‌تواند اهداف ثابت و متحرک را در دریا هدف قرار دهد.

برد موشک خلیج فارس، بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر است و دارای کلاهک جنگی به وزن ۶۵۰ کیلوگرم است و با سیستم موشکی هدایت شونده ادغام شده است که به آن امکان می دهد به دقت هشت و نیم متری از هدف برسد.

به ادعای رسانه‌های صهیونیستی، ارتش این رژیم هشدار داده که دامنه‌ی تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم دریایی افزایش یافته و به‌زودی این تهدیدات شامل عراق، یمن، سوریه، لبنان و غزه نیز می‌شود و تهدید از جانب ایران در دوره اخیر تشدید شده است.
در بخش پایانی این یادداشت آمده است: «مقامات صهیونیست اعتراف دارند که رهبران جمهوری اسلامی ایران قصد نفوذ خارج از محدوده خلیج فارس و دریای مکران (بحر العرب) را دارند و بنابراین کشتی‌ها را به سمت دریای سرخ به گونه‌ای سوق داده‌اند که نه تنها منافع اسرائیل را تهدید می‌کند که تهدیدی برای مسیرهای تجاری دریایی است که کل جهان را تحت تأثیر قرار می دهد».

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول