اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بورل خواستار حل و فصل سیاسی بحران سودان شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار حل و فصل سیاسی تنش‌های اخیر در کشور آفریقایی سودان شده است.

بورل خواستار حل و فصل سیاسی بحران سودان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) خواستار حل و فصل سیاسی درگیری‌های سودان شد.

وی در آستانه نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا ر خصوص تحولات سودان گفت: «ما باید به فشار برای حل و فصل سیاسی تنش‌ها در سودان ادامه دهیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اوضاع در سودان از داخل منفجر شود».

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل نقش فرانسه در خارج کردن شهروندان اروپایی از سودان در پی تشدید اوضاع در این کشور آفریقایی را مورد تحسین قرار داد و این روند را موفقیت آمیز خواند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اخیراً در پی درگیری‌ها در سودانف بیش از یکهزار شهروند اروپایی از جمله 21 کارمند نمایندگی اروپا در سودان از این کشور خارج شدند.

بورل همچنین به بحث اوکراین اشاره کرد و گفت: «در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه تصویب نمی‌شود و تنها بحث‌هایی در این زمینه صورت خواهد گرفت».

از ۱۵ آوریل جاری، سودان شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است. این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، علاوه بر خارطوم، پایتخت سودان، شهرهای دیگر این کشور را نیز دربرگرفته و با وجود آتش‌بس‌های شکننده ۲۴ ساعته، همچنان ادامه دارد.

اتحادیه پزشکان سودان نیز اعلام کرده است که شمار قربانیان این‌ درگیری‌های خونین تاکنون به ۲۷۳ کشته و ۱۵۷۹ زخمی رسیده است.

درگیری‌های داخلی در سودان در حالی ادامه دارد که مردم خارطوم طی چندین شب گذشته فضایی از ترس و وحشت که هیچ تناسبی با تعطیلات عید فطر ندارد، را تجربه کردند، با این حال گروههای سودانی گفته‌اند که به هر دو طرف پیشنهاد آتش‌بس ۷۲ در روزهای عید فطر را داده‌اند، پیشنهادی که پذیرش آن از از سوی ارتش بعید به نظر می‌رسد.

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول