اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو | چگونگی جستجوی درس‌ها و انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

میز دانشجو در این قسمت سعی دارد که به چگونگی جستجوی درس‌ها و انتخاب واحد در سامانه آموزشیار بپردازد.

میز دانشجو | چگونگی جستجوی درس‌ها و انتخاب واحد در سامانه آموزشیار

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _ میز دانشجو در این قسمت سعی دارد که به چگونگی جستجوی درس‌ها و انتخاب واحد در سامانه آموزشیار بپردازد.

سامانه آموزشیار در قسمت منوی ستون سمت راست شامل سه منو است که هر کدام چندین زیر منو دارد، برای انتخاب واحد باید بر روی « منوی ثبت نام دروس دانشجو» زیر منوی « انتخاب واحد»   کلیک کنید.
با کلیک بر روی این دکمه چندین اتفاق می تواند رخ دهد که شامل موارد زیر است:

الف) ابتدا اگر دانشجو سر ترم نداشته باشد یا درخواست مجوز انتخاب واحد را در سامانه ثبت نکرده یا مجاز به انتخاب واحد در ترم نباشد با خطای زیر برخورد خواهد کرد که باید درخواست انتخاب واحد را ثبت کنید یا با آموزش دانشکده تماس بگیرید.

ب) اگر دانشجو طبق زمانبندی اعلام شده در سایت آموزشیار با توجه به مقطع و ورودی در زمان مورد نظر نبوده باشد، خطای زیر را دریافت خواهد کرد. در چنین زمانی با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد برنامه زمانبندی را مطالعه کرده و در زمان مناسب نسبت به انتخاب واحد اقدام کنید.

ج) اگر دانشجو بدهکار باشد و بدهی خود را نپرداخته باشد صفحه ای مبنی بر پرداخت شهریه قبل از انتخاب واحد نمایش داده خواهد شد.

د) اگر هیچکدام از موارد بالا نباشد با کلیک بر روی گزینه « انتخاب واحد » با صفحه زیر روبرو خواهیم شد. 

در این مرحله با کلیک بر روی دکمه «ادامه» وارد صفحه انتخاب واحد خواهیم شد. 

در ادامه برای انتخاب درس مورد نظر از روش‌های گوناگونی برای یافتن دروس مورد نظر استفاده خواهد شد.
دکمه (انتخاب کلاس درس از تمامی دانشکده،گروه‌ها )، (انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو)،( انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو) که هر کدام برای انتخاب دروس خاصی به کار می‌رود.

برای انتخاب دروس عمومی و مشترک مابین دانشکده‌های مختلف از دکمه انتخاب کلاس درس از تمامی دانشکده‌ها، گروه‌ها استفاده می شود.

انتخاب کلاس درس موجود در دانشکده که بصورت مشترک مابین چند رشته می باشد از دکمه «انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو» و برای انتخاب دروس اختصاصی و مخصوص رشته دانشجو از دکمه «انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو» استفاده خواهد شد.

بطور مثال اگر دکمه انتخاب دروس از رشته دانشجو را بزنیم با کادر زیر مواجه می‌شویم.

در این صفحه برای جستجوی دروس مورد نیاز می‌توانید با وارد کردن تمام یا قسمتی از اطلاعات درس اعم از نام درس یا کد درس جهت محدود کردن دروس ارائه شده روی دکمه جستجو کلیک کرد.

لازم به ذکر است که اگر بدون تایپ کردن چیزی یا تایپ دو علامت (%%) لاتین دکمه جستجو را بزنید همه دروس ارائه شده در آن مرحله نمایش داده خواهد شد.

با انتخاب مربع سمت راست یک یا چند درس و کلیک روی دکمه انتخاب دروس انتخابی خود را به لیست دروس انتخابی خود اضافه کنید.

در این مرحله اگر دروس انتخاب شده با دروس موجود در لیست تداخل زمان برگزاری کلاس یا تداخل زمان برگزاری امتحان و یا شرایطی دیگر مثل مشکل پیش‌نیاز یا هم‌نیاز نباشد به لیست اضافه خواهد شد و باید دروس دیگری را انتخاب کنید.

* دقت کنید که آموزشیار فعلا عدم رعایت پیش نیاز دروس را اعلام نمی‌کند

دانشجویان موظف هستند خودشان بر اساس چارت رشته دریافتی از مدیرگروه خود انتخاب واحد کنند.

در صورت موفقیت آمیز بودن انتخاب واحد، درس مربوط در لیست کلاس های انتخابی ما قرار می‌گیرد:

در صورت موفقیت آمیز بودن انتخاب واحد، درس مربوطه در لیست کلاسهای انتخابی ما قرار می‌گیرد.

* نکات برای جستجو نام دروس

نکته اینکه برای جستجوی نام دروس باید به جای حرف «ی» از علامت % استفاده کرد. همچنین به جای فاصله نیز باید علامت % را به کار برد.
این مساله درباره حرف «ک» نیز صدق می‌کند.
در ابتدا و انتهای نام درس نیز باید علامت % لاتین قرار داد.
مثلا برای جستجوی درس کامپیوتر باید عبارت %امپیوتر را جستجو کرد یا برای درس اندیشه اسلامی عبارت %اند%شه%اسلام%را سرچ کرد.
به عنوان مثال نام درس ریاضی بیان گر تمامی دروسی است که در نام درس آنها کلمه ریاضیات وجود دارد. مثل ریاضیات مهندسی، ریاضی ۱ ، مقدمه ای بر ریاضیات.
در ضمن می‌توانید از کد دروس نیز برای جستجو استفاده کرد.برای این منظور به قسمت مدیریت مالی نیم‌سال‌های دانشجو بروید و دکمه مشاهده دروس رشته را بزنید.

خواهشمند است به وضعیت اعتبار ثبت نام خود توجه داشته باشید.

۱- رعایت پیش نیاز و هم نیاز - انتخاب دروس از رشته خودتان (از همدیگر کد درس نگیرید ).

۲- رعایت قواعد دروس عمومی و معارف

۳- رعایت جنسیت کلاس ها

۴- دقت به محل کلاس ها( مسوولیت انتخاب واحد کامل با شما ) است.

در هنگام فراغت از تحصیل به دلیل ارسال لیست دروس به سازمان مرکزی، در صورت اشتباه در انتخاب واحد حتی مسؤولان آموزش نیز نمی‌توانند شما را یاری کنند.
دقت کنید که در منوی مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام (ترم جاری) و در ستون اعتبار دروس باید عبارت «معتبر» یا «معتبر توسط آموزش» درج شده باشد تا انتخاب واحد شما درست باشد.

در صورتی که اعتبار درسی بصورت «نامعتبر» یا «حذف توسط آموزش» باشد یعنی شما قوانین آموزشی مثل هم نیاز و را رعایت نکرده اید یا درس نامربوط با رشته و دانشکده خود را اخذ کرده اید. دروسی هم که خودتان حذف کنید در جلوی آن عبارت «حذف شده» درج می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول