اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درگیری‌ها در سودان؛ خروج پرسنل سفارت آنکارا از خارطوم

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در رایزنی تلفنی با «علی الصادق» همتای سودانی خود درباره درگیری‌ها در این کشور و خارج کردن دیپلمات‌های ترکیه‌ای رایزنی کرد.

درگیری‌ها در سودان؛ خروج پرسنل سفارت آنکارا از خارطوم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که کشورهای مختلف از روز شنبه (دیروز) در حال خارج کردن دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت‌‌های خودشان از سودان هستند، آنکارا هم همین کار را انجام داده و وزیر خارجه ترکیه با همتای سودانی گفت‌‌و‌گوی تلفنی ترتیب داد.

رسانه‌ها در ترکیه و همچنین وزارت خارجه این کشور از آغاز عملیات خروج اعضای سفارت و شهروندان ترکیه‌ای از سودان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در رایزنی تلفنی با «علی الصادق» همتای سودانی خود درباره آخرین وضعیت درگیری‌ها در این کشور آفریقایی رایزنی کرد.

وزیر خارجه ترکیه در این رایزنی با همتای سودانی درباره خارج کردن شهروندان ترکیه‌ای از سودان حرف زد.

بنا بر آمار سازمان ملل، به دنبال آغاز درگیری‌های نظامی در سودان بیش از 300 غیرنظامی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.

درگیری‌های شدید در سودان میان نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان «نیروهای پشتیبانی سریع»  وارد هشتمین روز خود شده است و زد و خوردها علی‌رغم آتش‌بس اعلام شده در عید فطر ادامه دارد.

وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه (امروز) با انتشار یک بیانیه‌ اعلام کرد که از ابتدای درگیری‌ها در سودان، اولویت آنکارا «اطمینان از ایمنی شهروندان و پرسنل سفارت» ترکیه در سودان بوده است.

این وزارتخانه افزود: «پس از ارزیابی امنیتی، تصمیم گرفتیم شهروندان خود را در 23 آوریل (امروز یکشنبه) به ویژه از مناطق درگیری (در سودان) از طریق یک کشور ثالث از راه زمینی به ترکیه بازگردانیم».

آغاز خروج کارکنان سفارت و شهروندان ترکیه‌ای از سودان در شرایطی انجام می‌شود که از روز گذشته چندین کشور عملیات خروج کارکنان سفارت‌خانه‌های خودشان را آغاز کردند.

در ادامه همین روند، بامداد امروز در خبرها آمده بود که آمریکا با انجام یک عملیات هوایی، 70 کارمند سفارت خود در سودان را تخلیه کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول