اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«سبزپوشان سپاه» منادیان آرامش و مدافعان عزت و امنیت ملت ایران اسلامی/ دشمن خطا کند، پشیمانش می کنیم

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به بهانه سالروز تشکیل سپاه پاسداران در یادداشتی به تشریح بخشی از افتخارات و دستاوردهای این نهاد مردمی در عرصه های خدمت رسانی و صیانت از انقلاب اسلامی پرداخت.

«سبزپوشان سپاه» منادیان آرامش و مدافعان عزت و امنیت ملت ایران اسلامی/ دشمن خطا کند، پشیمانش می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین به مناسبت فرارسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. در حوادث اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر حکیمانه امام عزیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی بود که سراسر از حکمت امام جامعه برخوردار شد. در بین همه گروه هایی که در آن روزها برای حفاظت و صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل گرفته بود، سپاه پاسداران تشکیل شد.

«سپاه پاسداران» از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است

اولا؛ خود سپاه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود. بر اساس ضرورت و نیاز آن روز انقلاب، بین افراد و گروه هایی که تحت تربیت امام عزیز وارد صحنه شده بودند، سپاه شکل گرفت. هسته اولیه سپاه برای صیانت از انقلاب و دستاوردهای انقلاب، آن روز مشخصا برای مراکز انقلابی و دینی و دستگاه های حکومتی که نیاز به حفاظت داشت شکل گرفت و بعدها به تعبیر امام خامنه ای مدظله العالی، سپاه بر اساس ضرورت و نیاز انقلاب گسترش سازمانی پیدا کرد.

حوادث سال های ۵۸ تا ۵۹ در کشور به شدت تحت تاثیر جریانات ضد انقلاب بود، در داخل از تهران و شهرستان ها به ویژه در کردستان نمود عینی پیدا کرد و بچه های متدینی که به عضویت سپاه درآمده بودند، وارد ماموریت های سپاه شدند.

«سپاه» به مثابه بزرگی ملت و انقلاب، بزرگ شد

گام بعدی که سپاه بلوغی با جهش زیاد پیدا کرد؛ آغاز جنگ تحمیلی بود. سپاه به کمک ارتش دلاور، مردمی و متدین آن روز، وارد صحنه جنگ شد، اما ساختار و سازمان جنگ را به خودش نگرفته بود. با نیاز جنگ، در صحنه نبرد و میدانی دست و پنجه نرم کرد، به بزرگی ملت بزرگ ایران، به بزرگی انقلاب بزرگ شد و تحت هدایت امام بزرگ انقلاب وارد دفاع مقدس شد. خیلی زود از قالب دسته ها و گروه هایی که وارد جنگ شد تبدیل به گروهان، گردان، تیپ، لشگر شد و قرارگاه تشکیل داد و فرماندهانش، طراحان بزرگ عملیات های بزرگ دفاع مقدس شدند.

حوادث دهه ۶۰ در داخل کشور سپاه را درگیر کرده بود اما بلوغ سپاه در عملیات های بزرگ فتح المبین، بیت المقدس و طریق القدس به حد اعلای خود رسید و فرماندهانی وارد صحنه شدند که به تعبیر امام خامنه ای مدظله العالی، فتح الفتوح امام بزرگوارمان، تربیت فرماندهان بزرگی از جنس سرلشکر شهید حسن باقری و دلیرمردانی بود که به جامعه و انقلاب ارزانی داشت.

جنگ با تدبیر امام راحل و ورود تربیت یافتگان مکتب امام پیروز شد

جنگ با فراز و فرود فراوان اما با تدبیر و ورود میدانی تربیت یافتگان مکتب امام بزرگوارمان با پیروزی به پایان رسید که پرونده و قطعه تاریخی دفاع مقدس و سپاه می شود. چهل هزار کادر شهید سپاه تا آن روزی که سپاه شکل گرفت و هسته اولیه اش، چهل هزار کادر داشت تا روزی که جنگ تمام شد، چهل هزار کادر سپاه شهید شدند. یعنی یک نسل از سپاه شهید شد و این روند ادامه دارد.

یگان حفاظت هواپیمایی سپاه از پیشرفته ترین یگان های این حوزه در دنیاست

اما این فقط ورود به جنگ نبود در همان ایام، در همان آغازین لحظات پیروزی انقلاب اسلامی، هواپیما ربایی شکل گرفت که بسیار تحقیر آمیز بود، هواپیماهای ما از فرودگاه ها بلند می شد اما به زمین نمی نشست. امام بزرگوارمان دستور داد که حفاظت هواپیماها را سپاه بر عهده بگیرد. امروز یکی از پیشرفته ترین یگان های حفاظت هواپیمایی دنیا هستیم که مدل شدیم و بسیاری از این شیوه و اسلوب سپاه استفاده می کنند.

در همان درگیری ها و اوج عملیات های دفاع مقدس، شخصیت های موثر نظام به دست منافقین ترور می شدند، حفاظت از شخصیت ها به سپاه واگذار شد. دوباره سپاهی در دل سپاه برای حفاظت از شخصیت های نظام به عنوان حفاظت از شخصیت ها شکل گرفت که توانستیم مسلط شویم و از شخصیت های پیشتاز و پیش قراول نظام حفاظت و صیانت کنیم. اینها در دل جنگ به عنوان مساله اصلی اما به عنوان ماموریت های ثانویه سپاه را تشکیل دادند.

«سپاه» در خدمت دولت ها برای خدمت به ملت عزیز

جنگ به پایان رسید، انبوهی از تجربه، انبوهی از انسان های صاحب سبک و میدان دیده به عقب برگشتند. طبیعتا این سرمایه عظیم باید به کمک دولت ها می آمد. همه دستگاه های مهندسی و توان شکلی سپاه به کمک دولت ها آمد و ماحصل آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه شد که در همه دولت ها، کمک، همراه و پشتیبان آنها بوده است. هر دولتی بیشتر میدان داد، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیشتر به کمک آن رفت.

«سپاه پاسداران» پیشقراول خدمت به ملت عزیز در حوادث طبیعی

حوادثی که به صورت طبیعی به وجود می آمد مثل سیل، زلزله و بلایایی که غیرقابل پیش بینی بود، سپاه به عنوان اولین یگان ها وارد عمل می شد، حادثه زلزله بم، منجیل و حوادثی که از این دست بود، سپاه بعنوان اولین ها وارد شد. جا دارد در این جا که از سپاه بزرگ و دستاورد عظیم انقلاب اسلامی صحبت می کنیم، از چند شخصیت برجسته سپاه در این مقاطع یاد کنیم. از سرلشکر شهید حاج احمد کاظمی و سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی. در حادثه زلزله بم به شهادت صادقانه حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی بیش از ۱۰ شبانه روز نخوابیده بودند و این ورود جهادگونه آنها همه امکانات نیروی هوایی سپاه را در بم به میدان آورد.

با نیروی جبهه مقاومت، ائتلاف دشمن را شکستیم

این اولین و آخرین نبود. به تعبیر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرلشکر حسین سلامی عزیز، سپاه در همه حوادث اولین وارد می شود و آخرین خارج می شود و تا آرامش را به جامعه و مردم برگرداند از دل حادثه بیرون نمی‌رود. پرونده پر افتخار سپاه در حوادث بعد از دفاع مقدس، لیست بلند بالایی است. در خارج از مرزها که امروز میوه آن را چیدیم و بواسطه حضور مقتدرانه سپاه در جبهه مقاومت با نیروی قدس بدون مرزش با فرمانده بی بدیلش، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آبرو، حیثیت و اقتدار امروز را بوجود آوردیم، ائتلاف دشمن را نابود کردیم و امروز چرخش ۳۶۰ درجه ای در غرب آسیا شکل گرفته است.

راهبرد امام راحل در صدور انقلاب به جهان، توسط سپاه مقتدر محقق شد

سپاه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) چه در عراق و سوریه و لبنان و چه در پر کردن دست مجاهدان فلسطینی توانست همان شعار ماندگار و راهبرد عظیمی که امام عزیز و بزرگوارمان بیان کرد که ما انقلابمان را به تمام دنیا صادر می کنیم و اسلام حد و مرز جغرافیایی نمی شناسد، این راهبرد ماندگار امام به دست پاسداران، این فرزندان حقیقی انقلاب محقق شد. مرزها را درنوردیم و اسلام و انقلاب عزیز، مبانی و معارفش، عزت خواهی و آرمان خواهی را به مسلمانان عالم با حضور میدانی تربیت یافتگان سپاه تقدیم کردیم.

سپاه مقتدرتر از همیشه، خلق قدرت می کند

سپاه امروز در ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده و بزرگ و با عظمت شده است و به تعبیر سرلشکر سلامی عزیز امسال، سال قدرت نمایی سپاه و خلق قدرت است. امسال سپاه با همه تجربه گرانبهای خود، خلق قدرت جدیدی می‌کند تا بتوانیم ظل هدایت حکیمانه امام خامنه ای عزیز فرماندهی معظم کل قوا، از همه دستاوردهای انقلاب عزیزمان دفاع کنیم.

با قدرت از ملت و از آرزوها و حیثیت آنها با چشمانی بیدار دیده بانی خواهیم کرد

اینجانب به عنوان برادر و سرباز کوچک مردم قزوین در سپاه حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف به مردم عزیزمان قول و اطمینان می دهم که مایه آرامش و آسایش آنها بشویم و هر کسی و هر دشمنی اگر بخواهد برعلیه آبرو و آرمان این ملت دست به خطایی بزند، خطاکاران را مثل گذشته پشیمان می کنیم. به ملت عزیزمان قول می دهیم که هرگز چشمان تیزبین سپاه نسبت به رصد دشمنان از نقشه خارج نخواهد شد. ما با قدرت از ملت مان و از همه آرزوها و حیثیت آنها با چشمانی بیدار دیده بانی خواهیم کرد با تمام توان از جغرافیای عظیمی که امام خامنه ای عزیز از آن به عنوان جغرافیای مقاومت و با آرمان خودمان از جغرافیای ظهور حضرت ولی عصر(عج) تعبیر می کنیم، صیانت می کنیم. انشاالله زمینه ساز ظهور ولایت عظما باشیم.

سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی
فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول