اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

23 هزار بیکار زیبنده شهرستانی مثل ماهشهر نیست

امام جمعه شهر شهید چمران گفت: هرگز زیبنده نیست شهرستان بندر ماهشهر به عنوان قطب صنعت پتروشیمی کشور، بیش از ۲۳ هزار بیکار داشته باشد.

23 هزار بیکار زیبنده شهرستانی مثل ماهشهر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهر شهید چمران، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر شهید چمران با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: از سخنان معصومان(ع) چنین استفاده مى‏شود که روز عید فطر، روز گرفتن مزد است، بنابراین در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلى نگذراند و خیر دنیا و آخرت را بطلبد.

وی با بیان اینکه هر عید فطری، برای انسان مسلمان مومن، می‌تواند یک روز عید حقیقی باشد، اضافه کرد: عید سعید فطر روز شروع دوباره زندگی معنوی و روحی است، مثل بهار برای گیاهان و درختان. نماز روز عید فطر شکرانه نعمت الهى در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه شهر شهید چمران در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهور به استان خوزستان، گفت: ریاست محترم جمهوری در همان ایام تبلیغات اعلام کرده بودند که نگاه ویژه‌ای به استان خوزستان خواهند داشت و اعلام شد که استانداری خوزستان ویژه خواهد بود،اما متأسفانه تا به امروز از این ویژه بودن استان خوزستان چیزی عائد مردم نشده، البته این موضوع به معنای این نیست که کاری انجام نشده و نباید بی‌انصافی کنیم.

وی افزود: اما رییس جمهور محترم حضرت آیت‌الله رئیسی باید بدانند هنوز انتظارات مردم خوزستان از دولت انقلابی وی محقق نشده و اهالی این استان به این دولت مردمی امید دارند، چرا که رییس‌ جمهور را فردی مومن، دلسوز، مردمی و دغدغه‌مند می‌دانند و همه مردم شاهد هستند که وی در میدان کار جهادی تلاش می‌کنند.

عبادی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که استاندار خوزستان نیز به صورت شبانه‌روزی پیگیر مشکلات و مسائل مهم استان است که جا دارد از ایشان هم تقدیر و تشکر کنیم. همچنین جا دارد به‌خاطر دغدغه رییس جمهور نسبت به مردم استان خوزستان و محرومیت‌های آن مراتب تقدیر و تشکر را از ایشان داشته باشیم.

وی یادآور شد: متأسفانه از سفر اول رییس جمهور به علت عدم برنامه‌ریزی دقیق چیز خاصی در استان شاهد نبودیم،می‌شود گفت که استان خوزستان نسبت به سایر استان‌ها عقب افتاده که انتظار می‌رود در این سفر عقب‌ماندگی‌های موجود جبران شود.

امام جمعه شهر شهید چمران تصریح کرد: در این سفر باید با هم‌اندیشی با دلسوزان و نخبگان استان چند اولویت مشخص شود و بر اساس این اولویت‌ها کار را به پیش برد. همه تصمیم‌گیران برای استان باید تحقیق کنند چرا استان خوزستان با این همه ظرفیت مادی و معنوی و این همه ثروت و امکانات این چنین دارای عقب‌ماندگی است و این همه نارضایتی و گله‌مندی در بین مردم وجود دارد؟

وی تأکید کرد: تا علت عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌های استان مشخص و علاج نشود هرکاری که صورت بگیرد ما را به نتیجه مطلوب نخواهد رساند.

عبادی عنوان کرد: خوزستان قلب تپنده اقتصاد ایران اسلامی است و این همه فقر و محرومیت زیبنده این استان نیست و مردم استان خوزستان امیدوارند مدیران ناکارآمد، سفارشی و پروازی از استان برچیده شوند و میدان برای جوانان مؤمن، انقلابی و کارآمد باز شود.

وی افزود: وضعیت امروز استان خوزستان، مسجدسلیمان به عنوان شهر اولین‌ها، شوش و شوشتر با آن همه قدمت تاریخی، آبادان و خرمشهر قهرمان و بندر ماهشهر با این همه صنایع، در خور شأن و نام آنها نیست و نشانه وجود مدیران نالایق و ناکارآمد است.

امام جمعه شهر شهید چمران در پایان گفت: هرگز زیبنده نیست شهرستان بندر ماهشهر به عنوان قطب صنعت پتروشیمی کشور، بیش از ۲۳ هزار بیکار داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول