اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ضرورت بهره‌گیری از دانشگاهیان و اندیشمندان در حل مسائل و مشکلات کشور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید بتوانیم ارتباط مستمر با اهل فن و متخصصان داشته باشیم و هرکدام از وزرا و مسؤولان خارج از تشریفات و مسائل غیرواقعی از مشاوران و متخصصان دانشگاهی در کنار خودشان برای حل مسأله و مشکلات کمک بگیرند.

ضرورت بهره‌گیری از دانشگاهیان و اندیشمندان در حل مسائل و مشکلات کشور

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره بحث ارتباط دولت با دانشگاهیان و کمک گرفتن از دانشگاهیان در حل مسائل کشور، گفت: یکی از اصول کشورداری باید این باشد که بتوانیم ارتباط مستمر با اهل فن و متخصصان داشته باشیم که به طور طبیعی قشری از متخصصان اهل فن در دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: باید به مسائل و مشکلات جامعه یک نگاه علمی داشته باشیم و هرکدام از وزرا و مسوولان خارج از تشریفات و مسائل غیرواقعی از مشاوران و متخصصان دانشگاهی در کنار خود داشته باشند که به صورت حل مسأله و مسأله محور به مشکلات کشور نگاه کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: یکی از مسائلی که می‌تواند کارگشا باشد بحث فراخوان‌ها است. این امر زمانی صورت می‌گیرد که مسأله‌ای مانند کنترل ارز یا حل مشکلات خودرو که در شرایط کنونی کشور حساس است و دولت می‌تواند ظرف مدت کوتاهی فراخوان بدهد یا رویداد برگزار کند و از کسانی که صاحب‌نظر هستند کمک بخواهد تا به کمک دولت بیایند.

وی اضافه کرد: باید برای صاحب‌نظران واهل فن که به صورت عینی و مشخص راهکار ارائه‌ می‌کنند مشوق‌‌ و پاداش‌هایی در نظر گرفته شود و بتوانیم از فکر چنین افرادی در حل مسائل کشور بهره‌مند شویم. گاهی ممکن است این راهکار کلی در یک راهکار واحد نباشد اما همین‌قدر که نظرات متخصصان و اهل فن جمع‌آوری شود گاهی جمع بندی آنها می‌تواند به حل مسأله کمک کند.

ویس کرمی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از ظرفیت‌های خوب کشور است. این شرکت‌ها می‌توانند در مراکز خلاق و نوآور به حل مسأله کمک کنند. باید یک ارتباط هم به صورت سیستماتیک و جدی و هم موردی و مسأله محور بین دولت و دانشگاه‌ها وجود داشته باشد که بتوانند به حل مسائل کشور بپردازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: باید مطمئن شویم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرده‌ایم و نظر اهل فن را شنیده‌ایم و اگر مشکلی سخت و قابل حل نیست، خیال‌مان راحت است که تلاش کرده‌ایم و فکرمان را به کار گرفته‌ایم و از افکار اندیشمندان استفاده کرده‌ایم و انجام تکلیف صورت گرفته است.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول