اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سفر به عتبات با کاروان‌های غیرمجاز، قانونی نیست/ مراجع نظارتی با افراد متخلف برخورد کنند

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه سفر به عتبات با کاروان‌های غیرمجاز، قانونی نیست، گفت: مراجع نظارتی و انتظامی باید با افراد متخلف برخورد لازم را انجام دهند و مانع آسیب‌رسانی به زائران شوند.

سفر به عتبات با کاروان‌های غیرمجاز، قانونی نیست/ مراجع نظارتی با افراد متخلف برخورد کنند

حمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو‌با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به سفر عتبات در ایام ماه رمضان، اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر نام‌نویسی کرده‌اند که بخش عمده متقاضیان مشرف شده و سایر زائران نیز در روزهای آینده عازم عتبات خواهند شد.

وی به اعزام‌های غیرمجاز عتبات نیز اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر برخی اقدام به راه‌اندازی کاروان غیرمجاز و اعزام زائران می‌کنند که براساس قوانین بالادستی، سازمان حج و زیارت متولی اعزام زائران به خارج از کشور است.

اعزام زائران عتبات خارج از چارچوب حج و زیارت غیرقانونی است

محمدی با بیان اینکه هر کاروانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت اقدام به جذب و اعزام زائران کند، اقدامی غیرقانونی انجام داده است، تصریح کرد: با توجه به رسالت و مأموریت سازمان حج و زیارت، سفر به عتبات در شیوه‌ نوین به دفاتر زیارتی واگذار شده است و افراد برای تشرف به این سفر معنوی با کاروان‌های رسمی و گروه‌های مجاز می‌توانند از طریق سایت عتبات سازمان حج و زیارت به نشانی atabatorg.haj.ir نسبت به انتخاب گروه مورد نظر خود اقدام و ثبت‌نام‌ کنند.

سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی از افراد غیرمرتبط و فاقد مجوز زیارتی اقدام به نام‌نویسی و اعزام زائران به عتبات می‌کنند، خاطر نشان کرد: چنین اعزام‌هایی بر خلاف قانون است و مراجع نظارتی و انتظامی باید با افراد متخلف برخورد لازم را انجام دهند و با اقدامات پیشگیرانه، مانع آسیب‌رسانی به زائران شوند.

محمدی به متقاضیان سفر به عتبات عالیات توصیه کرد که از سفر با کاروان‌های غیرمجاز که زیر نظارت سازمان حج و زیارت قرار ندارند و هیچ نظارتی بر عملکرد آنان وجود ندارد، خودداری کنند.

به گزارش فارس، روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی به مشکلات برخی از کاروان‌های غیرمجاز و سردرگمی زائران به دلیل فرار مدیر کاروان غیرمجاز اشاره کرد. (اینجا بخوانید)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول