اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تحصیل در مدارس سنگی و فرسوده در شهر اولین‌ها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان گفت:از نظر فضای فیزیکی و ساختمانی در مدارس رتبه آخر در استان خوزستان را داریم و همین کمبود ها باعث شده تا دانش آموزان شهر اولین ها به اجبار هنوز هم در مدارس سنگی در شهر تحصیل کنند.

تحصیل در مدارس سنگی و فرسوده در شهر اولین‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از مسجدسلیمان،علی‌اکبر مبارزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان در نشست با اهالی رسانه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این شهر اظهار داشت : از نظر فضای فیزیکی و ساختمانی در مدارس رتبه آخر در استان خوزستان را داریم و همین کمبود‌ها باعث شده تا دانش آموزان شهر اولین‌ها به اجبار هنوز هم در مدارس سنگی در شهر تحصیل کنند.
وی تصریح کرد : کمبود فضا به گونه‌ای دانش‌آموزان ما را تحت فشار قرار داده که به عنوان نمونه در یک فضا دو مدرسه ابتدایی و متوسطه ما که از هر نظر با هم تفاوت دارند در دو نوبت مجبور به تحصیل هستند .
مبارزاده در ادامه به کمبود نیروی انسانی اشاره و بیان داشت : با توجه به انتقال همکاران به شهرهای دیگر و عدم تزریق نیروی کافی به بدنه آموزش و پرورش به ناچار کمبودها نیروی انسانی را از نیروهای بازنشسته تامین می کنیم.
وی تاکید کرد : در بیش از 230 مدرسه ما کمتر از 30 نیروی خدماتی فعالیت دارد که  این کمبود خدمتگزار موجب مشکلات فراوانی در تامین امنیت و رسیدگی به مدارس  شده است.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان در ادامه به موضوع بدحالی سریالی دانش اموزان پرداخته و اعلام کرد : خوشبختانه تا امروز هیچ موردی از بدحالی دانش آموزی در سطح مدارس را نداشته‌ایم .
وی در بخش دیگری به پیگیری‌ها در حوزه ورزش اشاره و اظهار داشت :موافقت احداث سه زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس شهرستان را اخذ کرده که در مراحل احداث قرار دارند حدود 7 میلیارد تومان جهت تکمیل استخر فرهنگیان تخصیص داده شده که امیدواریم به زودی تکمیل و در اختیار جامعه فرهنگی قرار گیرد.
مبارزاده در بحث مسائل آموزشی اعلام کرد :  رتبه آموزشی شهرستان مسجدسلیمان که بر اساس شاخص قبولی در امتحانات نهایی حساب می شود از رتبه 23 قبل از شیوع کرونا به رتبه 10 ارتقا یافته است .

مسجدسلیمان با آثاری ازجمله اولین زمین گلف، اولین زمین فوتبال، اولین چاه گاز، اولین چاه نفت، اولین فرودگاه، اولین خط آهن، اولین بیمارستان، در کشور و در برخی موارد اولین در خاورمیانه به شهر اولین ها مشهور است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول