اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

موانع احداث شهرک حمل و نقل استان قم برطرف شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: موانع شهرک حمل و نقل برطرف شده و مراحل تکمیل این شهرک واقع در کیلومتر 22 جاده قدیم قم به تهران، از طریق مزایده به شرکت‌های خصوصی سپرده شده که برابر قرارداد طی سه سال آینده مورد به بهره‌برداری می‌رسد.

موانع احداث شهرک حمل و نقل استان قم برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در نشست خبری که امروز در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره در سال گذشته به بیان برنامه‌های آتی این اداره در سال جدید پرداخت.

وی در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌های این اداره در حوزه شبکه راه‌های روستایی، ابنیه، ایمنی جاده‌ها، مجتمع‌های اداری شهرستان‌های جدید، حوزه فنی و حمل و نقل کالا و مسافر در سال گذشته،گفت: پروژه روکش آسفالت راه بیش از 30 روستا در سال گذشته انجام شده و این اقدام در سال جدید نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه استان قم یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور هست، گفت: استان قم سالانه حدود 250میلیون تردد سواری دارد که این رقم خود بیانگر اهمیت سرمایه‌گذاری در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه پروژه «اعلام بار مجازی» که سال‌ها مطالبه باربران بین شهری بود راه‌اندازی شده است، گفت: این پروژه در حوزه اداره حمل و نقل کالا، سال گذشته در مرحله اول مورد بهره برداری قرار گرفته و مراحل بعدی نیز در شش ماهه اول امسال بهره برداری می‌شود.

وی در باره گزارش عملکرد این اداره در حوزه ایمنی گفت: نقاط حادثه‌خیز که از سال 95 شناسایی شده بود را تماما در سال گذشته اصلاح نموده‌ایم و در راستای ایمن‌سازی راه‌های پرتردد پروژه‌هایی از قبیل تامین روشنایی جاده قم به اراک، جای‌گذاری نیوجرسی در اتوبان قم به تهران و تعمیر گاردریل‌ها انجام شده است.

زنجیرانی فراهانی گفت: در سال 1401 موانع شهرک حمل و نقل واقع در کیلومتر 22 جاده قدیم قم به تهران برطرف شده و مراحل تکمیل این شهرک نیز از طریق مزایده به شرکت‌های خصوصی سپرده شده که برابر قرارداد طی سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های این اداره در حوزه خدمات به مسافران گفت: با توجه درخواست های مردمی و بررسی های صورت گرفته مبنی بر نیاز استان در حوزه جابجایی مسافران، در شش ماهه اول سال جاری برنامه‌ریزی صورت گرفت مبنی بر اینکه در پایانه‌های مسافربری، برای هر مسیری که متقاضی دارد، سرویس ثابت روزانه تعیین شود.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول