اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان و همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کردند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی درباره مناسبات د‌‌وجانبه و پرونده‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان و همتای عمانی تلفنی گفت‌وگو کردند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان و «بدر السید البوسعیدی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان امشب (دوشنبه) ۲۸ فروردین ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگوی تلفنی پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت و درباره موضوعات مورد اهتمام در روابط دوجانبه و همچنین پرونده‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.

حسین امیرعبداللهیان (پنجشنبه) دهم فروردین ماه نیز در گفت‌وگوی تلفنی با بدر البوسعیدی همتای عمانی خود، برخی موضوعات مرتبط با روابط ایران و عمان را مورد بررسی قرار داد. وزیر امور خارجه در این گفتگوی تلفنی، عمان را همواره همسایه و دوست قابل اعتمادی برای ایران خواند و گفت که مناسبات رو به رشد دو کشور با سفر هیثم بن طارق سلطان عمان به تهران تقویت و تحکیم خواهد شد.

وزرای خارجه ایران و عمان، چهارم فروردین ماه نیز در گفت‌وگویی تلفنی درباره سفر سلطان عمان به ایران، مناسبات ایران و عربستان سعودی، روابط ایران و اتحادیه اروپا و مذاکرات رفع تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کرده بودند.

گفتنی است سه دور مذاکره ایران و عربستان سعودی که در نهایت به توافق در پکن منجر شد، در مسقط برگزار شده بود. پس از توافق ۱۹ اسفند بین ایران و عربستان در پکن، وزیر خارجه عمان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، از طرف خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.امیرعبداللهیان نیز از تلاش‌های قبلی عمان در زمینه حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فارس، «حجا لحبیب» وزیر خارجه بلژیک نیز امشب با امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول