اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مترو اسلامشهر حدود 80 درصد پیشرفت داشته است

شهردار اسلامشهر گفت: مترو اسلامشهر با پیشرفت نزدیک ۸۰ درصد از نیمه دوم اردیبهشت به صورت ۲ شیفته به کار خود ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم تا در کمتر از ۲۰۰ روز آینده این فاز از پروژه تکمیل شود.

مترو اسلامشهر حدود 80 درصد پیشرفت داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در مورد مترو اسلامشهر اظهار کرد: مترو اسلامشهر با پیشرفت نزدیک ۸۰ درصد از نیمه دوم اردیبهشت به صورت ۲ شیفته به کار خود ادامه می‌دهد و پیش‌بینی می‌کنیم تا در کمتر از ۲۰۰ روز آینده این فاز از پروژه تکمیل شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداری نهایی مستلزم یک سری اقدامات تکمیلی دیگر است اما با ۲ شیفته شدن قطعا ۶ ماه به زمان بهره‌برداری نزدیک‌تر می‌شویم.

شهردار اسلامشهر تصریح کرد: مترو این شهر در امتداد خط ۳ متروی تهران کشیده شده است و به صورت یکپارچه بعد از بهره‌برداری به مردم اسلامشهر و جنوب غرب تهران خدمت‌رسانی خواهد کرد، این پروژه از دی‌ماه ۹۸ شروع شده است و پس از بیش از ۳ سال طبق زمان‌بندی در فاز اول به طول ۱۰ و نیم کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

حمیدی افزود: یک بخش دیگر از مترو قطعه ۲۲۰ متری است که در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ قرارداد آن امضا شد و پیمانکار در حال کار است و از سوی دیگر ساخت ایستگاه میدان نماز هم پیشرفت ۳۸ درصدی داشته و از نادر پروژه‌هایی است که با توجه تامین مالی پروژه از زمان‌بندی جلوتر است.

وی در مورد تاثیر ایجاد اسلامشهر در کاهش ترافیک و تردد جاده ای، گفت: روزانه بیش از ۲۰۰ هزار تردد از محور آیت الله سعیدی به سمت تهران داریم و در برخی روزها بیش از ۳۰۰ هزار تردد توسط دوربین‌های ما ثبت شده است.

شهردار اسلامشهر خاطرنشان کرد: معتقدیم توجیه اقتصادی مترو اسلامشهر از خیلی از کلانشهرهای کشور هم بیشتر است چراکه براساس مطالعات کارشناسان، پس از افتتاح مترو روزانه ۱۱۰ هزار تردد خواهیم داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول