مهدی نصیری قرقانی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، با اشاره به تصادفات اخیر اتفاق افتاده در جاده سیاخ دارنگون توضیحاتی داد و گفت: جاده سیاخ دارنگون در نوع خود در رده درجه دو روستایی تعریف میشود که با در نظر گرفتن چند روستا و تردد تعداد کم ماشین ساخته شده بود.
او ادامه داد: اتفاقی که در دهه ۷۰ افتاد و باغ شهری هایی در آن منطقه ساخته شد باعث شد در آخر هفته ها ترافیک این جاده در حد ترافیک یک شهرستان بزرگ فارس برسد.
وی جاده سیاخ دارنگون را یکی از پرتصادف ترین جاده های استان دانست و اظهار داشت: این جاده کشش حجم زیاد ترافیک را ندارد به خصوص در آخر هفته ها که رفت و آمد افزایش می یابد و در کنار آن باتوجه به عدم رعایت قوانین رانندگی میتوان گفت این جاده تقریبا به یکی از پر تصادف ترین جاده های استان فارس تبدیل شده است.
نصیری افزود: مدت زیادی است قرار شده این جاده اصلاح شود اما متاسفانه اولویت کار نبوده است.
او به داغ دار شدن خانواده های زیادی در این جاده اشاره کرد و گفت: خانواده های زیادی در روستاهایی که مسیر ترددشان از این جاده است داغدار شده اند و درصد زیادی از افراد محلی تجربه تصادف و حتی فوت عزیزانشان در این جاده را شاهد بودهاند.
او از مدیران استانی و وزارت راه در اینباره درخواست کرد و گفت: برای اصلاح جاده و باغات شهری منطقه که با رونقشان ظلمی شد به افراد بومی منطقه، تمهیداتی در نظر بگیرید و به کارها سرعت ببخشید تا خانواده های کمتری داغدار شوند، ما نمیتوانیم هفته ای یکبار شاهد تصادف در این جاده باشیم.
او درخصوص مردم بومی منطقه سیاخ دارنگون نیز بیان کرد: افراد این منطقه قشری مستضعف و پشتوانه انقلاب هستند به علاوه اینکه خانواده های شهدا و مجروحین و جانبازان زیادی در آنجا زندگی میکنند و این تصادفات انصاف نیست.
عضو شورای شهر شیراز در خصوص تعریض جاده نیز اظهار داشت: سال هاست جاده سیاخ دارنگون باتوجه به افزایش حجم تردد باید تعریض گردد اما تغییری تا کنون در آنجا صورت نگرفته؛ حتی زمانی قرار بود جاده ای از پیربنو کشیده شود اما نیمه کاره مانده است.
او ادامه داد: تکمیل این جاده میتواند در اتصال جاده شیراز به فیروزآباد _جم و در کوتاه کردن مسیر ترانزیتی نقش بسزایی داشته باشد و با افتتاح آن میتوانیم شاهد حذف مرگ و میر جاده ای در آن منطقه باشیم.
پایان پیام/ن