اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش‌مصنوعی گوگل در راه است

گوگل در مواجهه با رقابت مجدد مایکروسافت و اوپن ای آی، برای طراحی یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در تلاش است.

موتور جستجوی جدید مبتنی بر هوش‌مصنوعی گوگل در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، گوگل در مراحل اولیه طراحی یک موتور جستجوی تازه است که سعی می کند آنچه را که از آن می خواهید پیش بینی کند، به این امید که تجربه ای بسیار شخصی تر ارائه دهد. این طرح تازه هیچ جدول زمانی مشخصی ندارد. با این حال، دانستن اینکه گوگل همچنین در حال توسعه مجموعه ای از ابزار هوش مصنوعی جدید برای موتور جستجوی فعلی خود با نام رمز Magi است، موجب جلب توجه علاقمندان به دنیای فناوری شده است.

از جمله ابزاری که گوگل در حال توسعه آن بوده، یک ربات چت است که می تواند به سوالات مهندسان نرم افزار پاسخ دهد و چند قطعه کد تولید کند. این شرکت همچنین قابلیتی را آزمایش کرده که به افراد امکان می دهد قطعات موسیقی مورد علاقه شان را از طریق مکالمه چت بات جستجو کنند. این شرکت بیش از 160 کارمند خود را برای پیشبرد این اهداف بسیج کرده است.

قرار است یک ویژگی جدید با نام «Searchalong» هم به مرورگر کروم افزوده شود. این به یک ربات چت اجازه می دهد تا صفحه وبی را که در حال خواندن آن هستید اسکن کند تا اطلاعات متنی ارائه دهد. برای مثال، اگر به دنبال مکانی برای اقامت از طریق جستجو در سایت Airbnb هستید، می‌توانید از ربات چت بخواهید به شما بگوید در نزدیکی محل‌های اقامتی برنامه‌ریزی‌شده‌تان چه نقاط جذابی وجود دارد.

«GIFI» و «Tivoli Tutor»، از جمله دیگر ویژگی‌های آزمایشی است که به کاربران امکان می‌دهد از خدمات جستجوی تصویری گوگل رای تولید تصاویر و مکالمه با یک ربات چت برای یادگیری یک زبان جدید کمک بگیرند. شایان ذکر است که بسیاری از این ویژگی‌ها، ویژگی‌هایی هستند که گوگل در گذشته آن‌ها را به نمایش گذاشته یا در پلتفرم‌های دیگری مانند Duolingo وجود دارد.

پایان پیام/

https://www.engadget.com/google-is-reportedly-developing-a-new-ai-powered-search-engine-191648736.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول