اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تعهد 11 میلیارد تومانی خیران خراسان جنوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

خیران نیک اندیش خراسان جنوبی در نوزدهمین جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد استان، تعهد کمک و مساعدت 11 میلیارد و 600 میلیارد تومان را دادند.

تعهد 11 میلیارد تومانی خیران خراسان جنوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا حسین‌پور، مدیر نمایندگی ستاد دیه در خراسان جنوبی امروز در حاشیه مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان غیر عمد به رسانه ها اعلام کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان در همه شهرستان های استان جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون در نوزدهمین دوره جشن‌های گلریزان شهرستان های خراسان جنوبی در مجموع ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خیران نیک اندیش تعهد حمایت و مساعدت را داده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: کمک خیران نیک‌اندیش برای آزادی زندانیان جرائم  غیر عمد استان در سال جاری حدود چهار برابر مبلغ  سال گذشته  بود.

حسین‌پور یادآور شد: ۵۴ زندانی جرایم مالی با هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی در زندان‌های خراسان‌جنوبی به سر می برند که با این تعهد خیران نیک‌اندیش انتظار می‌رود همه آنها آزاد و به آغوش خانواده برگردند.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی هم گفت: سال گذشته با همت خیران نیک اندیش ۱۳۷ زندانی غیر عمد بومی ندامتگاهای استان آزاد شدند.

وی افزود: از این آزاد شدگان جرائم غیر عمد زندانی خراسان‌جنوبی، ۵۰ نفر آنها بدهی مالی، ۶۷ نفر بدهی مهریه، ۱۷ نفر بدهی نفقه و دو نفر نیز بدهی دیه مربوط به صدمات غیر عمد داشتند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: از آزاد شدگان زندانی سال گذشته، ۱۳۲ زندانی مرد و پنج زندانی زن بودند که ۷۷ زندانی از بیرجند، ۱۵ زندانی از فردوس، ۹ زندانی از طبس، ۲۸ زندانی از قاینات و ۹ زندانی هم از نهبندان بودند.

حجت‌الاسلام موحدی راد با بیان این که در هزینه کرد وجوه جمع آوری شده، تلاش ما بر آن است که با کمترین مبلغ و با رضایت شکات، فرد زندانی آزاد شود، افزود: بخشی از بدهی زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شده  خراسان‌جنوبی با پرداخت تسهیلات بانکی به آنها تامین شده است.

وی خاطرنشان کرد: هر میزان مبلغی که در خراسان جنوبی جمع آوری شود، بیش از دو برابر آن را ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اختصاص می دهد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول