اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جذب اعتبار نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری سرعت بگیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت که لازم است این اعتبار کلان در اسرع وقت جذب و در راستای توسعه مدارس استان صرف شود.

جذب اعتبار نوسازی مدارس در چهارمحال و بختیاری سرعت بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نقش معلم در پیشرفت جامعه بسیار برجسته است چرا که این قشر مدیران و آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هفته معلم فرصت خوبی برای تجلیل از فرهنگیان است، خاطرنشان کرد: جذب یک‌هزار و ۴۹ معلم در سال گذشته از طریق آزمون سراسری و آزمون استخدامی کار بسیار ارزشمندی است و باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش باید علاوه بر ساختار اداری از ظرفیت خانواده‌ها و خیرین برای آسیب‌شناسی در سطح مدارس و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استفاده کند و اهداف نظام تعلیم و تربیت را نهادینه‌سازی کند.

حیدری با اشاره به ضرورت تجهیز مدارس، بیان کرد: تجهیز مدارس نیازمند کار نهضتی است و با کار عادی و روزمره میسر نیست لذا باید نهضت جهادی در استان راه بیفتد و برای ارتقای آموزش و پرورش گام‌های اساسی برداشته شود.

جهاد تبیین باید از مدارس آغاز شود

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باید از مدارس آغاز شود، تصریح کرد: در موضوع جهاد تبیین معلمان نقش محوری دارند لذا باید تلاش شود با استفاده از جوانان مومن انقلابی پیشرفت و آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام باید به کلاس‌های درس راه یابد، ادامه داد: معلمان پرچم‌داران جهاد تبیین هستند و باید با برگزاری سلسله نشست‌های بصیرتی به صورت آگاهی‌بخشی به این موضوع توجه کرد.

استاندار با اشاره به موفق بودن آموزش و پرورش در کنترل مدارس در عملیات روانی اخیر دشمن در مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید به صورت مستمر با حضور میدانی در مدارس مشکلات را بررسی کنند و از بروز هرگونه مشکلی در مدارس استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به معلمان بازنشسته و رفع مشکلات آن‌ها، افزود: توسعه فعالیت‌های جهادی با اولویت تعمیر، زیباسازی و تجهیز مدارس باید صورت گیرد و تابستان فرصت خوبی برای تمرکز روی این موضوع است.

حیدری با بیان اینکه توجه به مدارس شبانه‎روزی ضرورت دارد، بیان کرد: برای توسعه‌ رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش باید برنامه‌ریزی شود و مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان پرورش یابد چرا که آموزش‌های تئوری به تنهایی راهگشا نیست.

وی اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به نوسازی مدارس استان اختصاص یافت اما تاکنون ۹۹ درصد اعتبارات تخصیصی جذب نشده و لازم است این اعتبار کلان در اسرع وقت جذب و در راستای توسعه مدارس استان صرف شود.

حیدری در پایان به امتحانات نهایی اشاره و تاکید کرد: برنامه‌های لازم برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در استان صورت گیرد تا دانش‌آموزان بدون دغدغه این امتحانات را پشت سر بگذارند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول