اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مقاوم سازی ۶۲ درصد واحدهای مسکن روستایی در قزوین/۴ هزار مسکن نیازمندان استان بهسازی می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: بالغ بر ۶۲ درصد از واحدهای روستایی استان قزوین به همت اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم سازی شده‌اند و عملیات اجرایی سایر واحدها نیز در دستور کار قرار دارد.

مقاوم سازی ۶۲ درصد واحدهای مسکن روستایی در قزوین/۴ هزار مسکن نیازمندان استان بهسازی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرهاد سبحانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سالن جلسات این اداره کل بنیاد مسکن برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز ۴۶۴ روستای استان قزوین از طرح هادی روستایی برخوردار شده اند.

وی افزود: مطالعات طرح هادی روستایی برای روستاهای بیش از ۲۰ خانوار با افق ۱۰ ساله به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اشاره به ادامه عملیات های عمرانی و آبادانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با همکاری دستگاه های ذیربط در سطح روستا های استان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر روستایی آسفالت شده است.

سبحانی خاطر نشان کرد: تا کنون بالغ بر ۱۳۰ روستا در سطح استان قزوین به مساحت ۵ هزار و ۴۵۰ هزار مترمربع قیر رایگان دریافت کردند.

این مقام مسئول از بهسازی بیش از ۴۰۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ خبر داد و عنوان کرد: دستور بهسازی بیش از ۴۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری نیازمندان با همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، اداره کل بهزیستی استان و اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ابلاغ شده بود که بیش از ۳۰۰۰ واحد آن به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: بالغ بر ۶۲ درصد از واحد های روستایی به همت اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین مقاوم سازی شده اند و عملیات اجرایی سایر واحد ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: طرح جهش تولید مسکن یکی از طرح هایی است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از متولیان آن است و در استان قزوین بیش از ۸۸۰ نفر وجه (پول) را به حساب های بانکی واریز کرده اند و عملیات عمرانی آن ها پیشرفت قابل توجهی را دارد.

سبحانی صدور سند مالکیت برای واحد های مسکونی روستایی و شهری کوچک ( با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر) را از دیگر وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اذعان کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون ۷۴ هزار و ۸۳۹ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین صادر شده که ۸ هزار و ۳۱۹ جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۶۱ هزار و ۶۵۵ جلد سند هم در روستاها بوده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: بیش از ۲۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری که در مناطق آسیب دیده بنا شده و باعث آسیب دیدگی آن ها شده بود مقاوم سازی شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول