اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

جذب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه ویژه کشتی با چوخه اسفراین

نماینده مردم اسفراین از جذب یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه در جهت برگزاری رویداد ملی و باشکوه کشتی باچوخه در روز سوم اردیبهشت خبر داد.

جذب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه ویژه کشتی با چوخه اسفراین

امان‌الله حسین‌پور، نماینده مردم اسفراین در گفت‌وگو‌ با خبرنگار فارس در اسفراین با بیان اینکه در حوزه کشتی باچوخه سال گذشته ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار جذب شد تا کشتی به بهترین شکل انجام شود گفت: امسال نیز بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای کشتی باچوخه جذب شده است.

وی همچنین از دعوت و حضور تعدادی از وزرا و نمایندگان کشور در این رویداد بزرگ ورزشی خبر داد.

نماینده مردم شهرستان‌ اسفراین با اشاره به کم‌کاری‌ها و کم توجهی به حوزه ورزش خراسان‌شمالی طی سالیان قبل افزود: جایگاه ورزش استان علی رقم تلاش‌های انجام شده با ایده آل فاصله دارد چرا که این استان با توجه به مهد کهن ورزشی‌های بومی از جایگاه بالایی برخوردار است و بر این اساس باید تامین زیرساخت‌ها و قابلیت‌ها مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

حسین‌پور کشتی باچوخه را ورزشی کشوری و بین المللی برشمرد و ادامه داد: براین اساس با برگزاری جلسات مختلف با وزارت ورزش، انجمن مستقل کشتی باچوخه را مصوب شد و باید قدمهای مهمتری برداشته شود تا سریعتر به جایگاه واقعی خود دست یابیم.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت ورزشی شهرستان اسفراین ارائه کرد و با اشاره به ساخت ورزشگاه ۲ هزار نفری، زمین میدان چمن، سالن‌های ورزشی روستاها، گود کشتی چوخه زینل خان بیان کرد: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای ورزشگاه ۲ هزار نفری که سالیان طولانی بلاتکلیف مانده است جذب شد و به زودی ساخت آن از سر گرفته می شود.

حسین پور افزود: با همکاری شورای شهر و شهرداری و با جذب اعتبار از وزارتخانه درصدد ترمیم چمن طبیعی هستیم و زمین چمن مصنوعی فوتبال را نیز گرفته‌ایم که با ساخت زیرساخت‌ها کار نصب آن انجام می‌شود تا کمبود سالن‌های روستایی را نیز بتوانیم برطرف نماییم.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول