اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نظارت بر سزارین‌های تقویمی در همدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظارت بر سزارین‌های تقویمی در همدان خبر داد.

نظارت بر سزارین‌های تقویمی در همدان

رضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به نامه وزارت بهداشت به معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مبنی بر اقدامات کنترلی به منظور عدم رشد آماری سزارین‌های تقویمی در تاریخ 1402/02/02 و اعمال مقررات در برخورد با تخلفات احتمالی اظهار کرد: در این راستا به صورت مکتوب به تمام بیمارستان‌های استان اعلام شده موضوع بخش‌نامه را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی نیز تشکیل شده و اقدامات لازم را انجام خواهند داد گفت: بخش قابل توجهی از مسئله به فرهنگ مردم برمی‌گردد و آنها باید بدانند زایمان تقویمی و غیرموعد اصلی تولد فرزند، آسیب‌هایی را برای مادر و نوزاد و در آینده برای خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه‌ علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: اختلال در گردش کار عادی بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل و اشغال غیر ضرور تخت‌های NICU و حتی تامین و توزیع خون و فرآوردههای خونی فراهم کند.

وی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه لازم در راستای کنترل و نظارت بر افزایش نامتعارف سزارین‌های الکتیو غیرضرور و فاقد اندیکاسیون از طریق ابلاغ این بخشنامه به بیمارستان‌های زیر پوشش در استان انجام گرفته است.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول