اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع توسعه می‌یابد

سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم از آمادگی برای توسعه و تکمیل خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع ریالی و ارزی در مدت 3 سال خبر داد.

خط نخست مترو قم در صورت تامین منابع توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا انگشت باف در بازدید امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو اظهار داشت: فاز نخست پروژه به صورت کامل آماده تست گرم و بهره‌برداری بوده که تنها مشکل آن، تامین واگن است.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه از ایستگاه شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری اجرایی شده است، ابراز کرد: دو ایستگاه در این فاز به صورت کامل آماده‌شده و مابقی به صورت عبوری خواهند بود.

سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در زمینه تامین واگن دو هفته قبل در حضور وزیر کشور پیگیری‌های لازم انجام شد و در این زمینه پیگیر تامین این واگن ها از یکی از کلان‌شهرها هستیم.

وی از آمادگی برای توسعه خط اول پروژه مترو در بازه زمانی 3 ساله خبر داد و گفت: برای اجرایی کردن و تکمیل خط اول حداقل به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست و در ادامه منابع ریالی و ارزی داریم.

انگشت باف با تاکید بر پیش‌بینی 3 ایستگاه برای فاز دوم خط اول در ایستگاه‌های نیکویی، میدان ولیعصر(عج) و مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: پروژه مترو قم به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص در توجه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول