اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

روز قدس در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی و همچنین در بورکینافاسو +عکس

مراسم روز جهانی قدس در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی و همچنین در بورکینافاسو برگزار شد.

روز قدس در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی و همچنین در بورکینافاسو +عکس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم روز جهانی قدس همزمان با ایران و برخی از کشورهای جهان، در شهرهای مختلف آفریقای جنوبی با حضور پرشور مردم این کشور برگزار شد. 

 

در پرتوریا پایتخت آفریقای جنوبی، مردم با تجمع اعتراض آمیز مقابل نمایندگی رژیم صهیونیستی، در حالی که پرچم‌های فلسطین و حزب الله و نیز تصاویری از حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند، مراتب خشم و نفرت خود را از رژیم نامشروع و کودک کش اسرائیل ابراز داشتند. 

 

شهرهای ژوهانسبورگ، کیپ تاون و دوربان و مساجد و شهرک‌های حومه پرتوریا و ژوهانسبورگ نیز شاهد برگزاری تظاهرات و تجمع اعتراضی مردم به مناسبت روز جهانی قدس بود.

 

در مراسم روز قدس امسال در آفریقای جنوبی فعالان سیاسی و رهبران دینی طی سخنانی ضمن حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین، جنایت‌های رژیم آپارتاید اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و برای آزادی قدس از چنگال صهیونیست‌ها دعا کردند.

 

* مراسم روز قدس در بورکینافاسو

از سوی دیگر، جمعی از مردم بورکینافاسو در پایتخت این کشور در مراسمی ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین بر آزادی قدس شریف تأکید کردند.

در همین خصوص مجتبی فقیهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بورکینافاسو طی سخنانی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس، آن را روزی ماندگار برای همبستگی جهانی با مردم فلسطین و تلاش به منظور رفع اشغالگری از این جغرافیای جهان اسلام خواند.

«ساوادوگو» روزنامه نگار اهل بورکینافاسو نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: برای مردم بورکینافاسو رنج مردم فلسطین قابل درک است زیرا مدت‌ها تحت استعمار فرانسه بودند. 

وی ضمن مرور تاریخ اشغال فلسطین و مخالفت جهان اسلام با این اشغال، به نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) و تبدیل موضوع فلسطین به نخستین مسئله جهان اسلام اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول