اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| نحوه پرداخت بدهی در قسمت مدیریت مالی در سامانه آموزشیار

میزدانشجو در این قسمت نحوه پرداخت بدهی در قسمت مدیریت مالی در سامانه آموزشیار می‌پردازد.

میز دانشجو| نحوه پرداخت بدهی در قسمت مدیریت مالی در سامانه آموزشیار

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس _ میز دانشجو در این قسمت سعی دارد نحوه پرداخت بدهی در قسمت مدیریت مالی در سامانه آموزشیار بپردازد.

نحوه پرداخت بدهی در قسمت مدیریت مالی:

در قسمت مدیریت مالی همانطور که گفتیم تراز ما نمایش دهنده بدهی ماست. اگر بدهی از ترم‌های گذشته باشد بهتر است از دکمه پرداخت الکترونیکی استفاده کنیم.
برای این منظور بر روی پرداخت الکترونیکی کلیک می‌کنیم.

سپس یکی از درگاههای پرداخت را انتخاب میکنیم و ادامه را می‌زنیم.

در صفحه باز شده دو جدول بزرگ مشاهده می‌کنید. جدول بالا مانند شکل زیر است.

در این جدول در بالا می‌بینید که وضعیت نهایی مالی دانشجو را مشخص می‌کند که بدهکار است یا بستانکار در پایین دو ستون سمت راست جدول که به رنگ سبز مشاهده میفرمایید جمع پرداختی دانشجو و میزانی که باید دانشجو در مجموع می‌پرداخته را نوشته است که این عدد مربوط به کل ترم‌های گذشته تا کنون است.

یک قسمت مابه التفاوت وجود دارد که چون دانشجو بدهکار است آن عدد مابه التفاوت که میزان بدهی ما است را در داخل کادر مربوطه که با فلش قرمز مشخص شده را وارد میکنیم (می‌توانیم عدد را کپی کنیم) و سپس بر روی پرداخت الکترونیکی میزنیم و پرداختمان را درصفحه درگاه بانکی کامل میکنیم اما همانطور که گفتیم در صفحه پرداخت الکترونیکی دو جدول داشتیم که در جدول پایین نیز که به شکل زیر است می‌توانیم لیست پرداختی های خود را به همراه کد پیگیری و مشاهده کنیم.
نکته اینکه اگر دانشگاه تسهیلاتی هم برای ما ثبت کند در این قسمت قابل مشاهده است.

نکته که  وجود دارد برای پرداخت بدهی باید رمز دوم کارت بانکی داشته باشیم. همچنین بهتر است برای پرداخت از گوشی استفاده نکنید ولی اگر کامپیوتر در اختیار نداشتید، ترجیحا از گوشی اندرویدی با مرورگر گوگل کروم استفاده کنید و کمتر از گوشی ios استفاده کنید.
بعد از پرداخت مبلغ در درگاه بانکی، حتما روی قسمت «انتقال به سایت مبدا» یا «انتقال به سایت اصلی» بزنید پرداخت با دکمه های دیگر نیز برای بیمه و خدمات یا شهریه به همین صورت است و هیچ تفاوتی ندارد.

 گاهی ممکن است موقع پرداخت بدهی با این ارور مواجه شوید: 

این اخطار معمولا در این مواقع رخ می‌دهد:

الف ) بدهی شما مربوط به بیمه یا خدمات است ولی شما از قسمت پرداخت الکترونیکی میخواهید بپردازید. یا بالعکس بدهی مربوط به ترم گذشته است و شما می‌خواهید با دکمه پرداخت الکترونیکی شهریه بپردازید و این ارور را دریافت میکنید در صورتی که با دکمه پرداخت الکترونیکی پرداخت میشود. توصیه می شود که در صورت دریافت اخطار هر سه دکمه «پرداخت الکترونیکی شهریه» و «پرداخت الکترونیکی» و «پرداخت الکترونیکی بیمه و خدمات» را امتحان کنید.
ب) درخواست انتخاب واحد را برای نیمسال جاری نداده اید.
ج) بدهی مربوط به نیمسال های گذشته است و شما در نیمسال جاری هستید. برای این منظور از بالا و گزینه انتخاب استفاده کرده و به نیمسال های گذشته بازگردید و برای پرداخت تلاش کنید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول