اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تظاهرات گسترده در فرانسه بعد از رأی دادگاه به نفع طرح جنجالی ماکرون

بعد از آنکه دادگاه قانون اساسی فرانسه بخش‌های اصلی طرح جنجالی امانوئل ماکرون برای اصلاحات بازنشستگی را تأیید کرد، گزارش‌هایی از تظاهرات‌های گسترده در این کشور منتشر شده است.

تظاهرات گسترده در فرانسه بعد از رأی دادگاه به نفع طرح جنجالی ماکرون

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه دادگاه قانون اساسی فرانسه بخش‌های اصلی طرح جنجالی امانوئل ماکرون برای اصلاحات بازنشستگی را تأیید کرد گزارش‌هایی از تظاهرات‌های گسترده در این کشور متشر شده است. 

خبرگزاری فرانسه نوشته این رأی مسیر اجرای تغییرات نامحبوب در قانون بازنشستگی و افزایش سن بازنشستگی از سن ۶۲ سال به ۶۴ سال را فراهم می‌کند. دادگاه مذکور رأی داد که انجام این اصلاحات منطبق با قانون است. 

این تصمیم در حکم یک پیروزی برای ماکرون در برابر معترضان به شمار می‌رود اما این پیروزی، بعد از چندین ماه آشوب در فرانسه و تظاهرات‌هایی خشن که به زخمی شدن صدها نفر منجر شد به بهایی گزاف برای این سیاستمدار ۴۵ ساله به دست آمد. 

خبرگزاری فرانسه نوشته ماکرون در هفته‌های گذشته در نظرسنجی‌ها به طرز بی‌سابقه‌ای افت کرده و بسیاری از رأی‌دهندگان فرانسوی از اینکه او بدون رأی‌گیری در پارلمان این طرح را برای تبدیل شدن به قانون پیش برده عصبانی هستند. 

پلیس فرانسه گفته انتظار می‌رود ۱۰ هزار نفر امشب در پاریس تظاهرات کنند. انتظار می‌رود این تظاهرات همچون هفته‌های گذشته به خشونت و درگیری منجر شود. 

خبرگزاری فرانسه می‌گوید عصر جمعه هزاران معترض همزمان با اعلام تصمیم دادگاه مقابل آن تجمع کرده و به این رأی اعتراض کردند. 

ساختمان‌های شورای قانون اساسی فرانسه که فاصله کمی با موزه لوور دارد با حصارهای آهنی محصور شده و نیروهای پلیس ضدشورش برای حفاظت از آن مستقر شده‌اند. 

پایان پیام/ ت 463

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول