اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

امام جمعه شهرقدس: وظیفه هر ملتی است که با رژیم غاصب مقابله کند

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: راهپیمایی وحدت آفرین قدس پیام خونخواهی شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا داشت و مردم نشان دادند که خون حاج قاسم را فراموش نکرده و به زودی فلسطین آزاد و اسرائیل از صحنه روزگار محو و نابود خواهد شد.

امام جمعه شهرقدس: وظیفه هر ملتی است که با رژیم غاصب مقابله کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و قدردانی از اجتماع مردم در شب‌های قدر در اماکن متبرکه اظهار کرد: این حضور نشان از زنده بودن جامعه دینی و عمق باورهای مردم و معنویت محور بودن جامعه اسلامی است و آنچه باید بعد از شب‌های قدر توجه کنیم صیانت و نگهداری از دستاوردهای ماه رمضان است. 

وی گفت: انسان متدین وظیفه دارد امر به معروف و نهی از منکر داشته و برای خود و اطرافیان خیرخواهی کند و در محیط خانه و خانواده این امر بهتر جواب می دهد چراکه اعضای خانواده روحیات یکدیگر را شناخته و روابط عاطفی بر پذیرش آن کمک می‌کند. 

خطیب نماز جمعه شهرقدس با قدردانی از مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: حضور خروشان و برخواسته از شور و شعور ایمانی مردم اقدامی مبتکرانه و آفندی بود که امام راحل برای وحدت امت اسلام تعیین کرد و ملت‌های طرفدار فلسطین برای انسجام بیشتر در این راهپیمایی شرکت کردند.  

وی ادامه داد: راهپیمایی وحدت آفرین قدس پیام خونخواهی شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا داشت و مردم نشان دادند که خون حاج قاسم را فراموش نکرده و به زودی فلسطین آزاد و اسرائیل از صحنه روزگار محو و نابود خواهد شد. 

حجت الاسلام جوکار گفت: راه نورانی و استراتژی و راهبرد حاج قاسم برای مقابله با اسرائیل این بود که مقاومت باید در منطقه تقویت شود و وظیفه هر ملتی است که با این رژیم مقابله کند و به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی نتیجه این مقاومت را می‌بینیم.  

وی با تاکید بر وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله بر رژیم صهیونسیتی افزود: امروز به کوری چشم دشمنان روابط کشورهای اسلامی در حال تقویت است البته با حفظ اصول و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از حقوق خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد.  

امام جمعه شهرقدس ادامه داد: دشمن اصلی ایران، آمریکا و رژیم صهیونسیتی است و همه مسلمانان و ملت‌های آزادی خواه جهان بدانند که با آمریکای جنایتکار که دستش در خون مظلومان و تعدی به حقوق بشر آلوده است، هیچگاه سازش نخواهیم کرد تا آنها را به زباله دانی تاریخ بفرستیم. 

وی درباره رابطه متقابل انقلاب اسلامی و روز قدس گفت: راهبرد انقلاب اسلامی ، فراموش نشدن روز قدس و مسیله فلسطین است و روز قدس سرچشمه صدور انقلاب اسلامی است . ایشان افزود: راه حل مسئله فلسطین و قدس شریف،در داخل فلسطین با  برگزاری انتخابات میان ساکنان این کشور است تا دولت مطلوب خود را انتخاب کنند و ما پشت این راهبرد مهم ایستاده‌ایم تا در این سرزمین با برکت دولت ملی فلسطین تشکیل شود. 

حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه اینگونه راهپیمایی ها نماد وحدت جهانی و انسجام ملی است باید درس‌هایی برای مسوولان داشته باشد ادامه داد: از مسیولان  انتظار داریم که به وضع معیشت مردم رسیدگی کنند و تیم اقتصادی دولت که در شأن حل مشکلات مردم در این جنگ اقتصادی نیست تقویت شود و باید فرماندهانی مانند دفاع مقدس و مقابله با فتنه های امنیتی  در این جنگ اقتصادی خدمت کنند و رییس جمهور محترم و انقلابی باید جلوی تناقض و عدم شفافیت قیمت‌ها را بگیرد تا افسار گسیختگی‌ها مهار شود. 

وی در ارتباط با هنجار شکنی های فرهنگی اجتماعی در جامعه تاکید کرد: کشف حجاب، حرام شرعی، دینی، سیاسی و اجتماعی است و ابزاری برای دشمن شده و ما ملت مومن و انقلابی انتظار داریم با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد قاطع صورت گیرد و همه مسوولان به‌ویژه نیروی انتظامی با پدیده شوم کشف حجاب در معابر، بازار، خودروها و فضای مجازی برخورد کنند و ملت مومن نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

پایان پیام/۶۷۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول