اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

«مسافری از بهشت» مهمان ویژه آبیکی‌ها در راهپیمایی روز قدس/ باید انتقام شهادت مستشاران ایرانی را از اسرائیل بگیریم

مردم آبیک در حالی راهپیمایی باشکوه روز قدس را برگزار کردند که مسافری از بهشت، مهمان آنها بود. مسیر راهپیمایی امروز علاوه بر اینکه مملو از جمعیت اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ بود به بوی خوش شهادت عطرآگین شد و حال و هوای خاصی به شهر بخشید.

«مسافری از بهشت» مهمان ویژه آبیکی‌ها در راهپیمایی روز قدس/ باید انتقام شهادت مستشاران ایرانی را از اسرائیل بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، امروز در آبیک آسمان آبی و ابرهای سفید کومه ای و زیبا خودنمایی می کردند. باد بهاری هم می وزید و حال و هوای خاصی در شهر حاکم بود.

ساعت 9:57 دقیقه صبح بود که به وعده گاه راهپیمایی روز قدس یعنی خیابان شهرداری مقابل حوزه مقاومت بسیج ثارالله رسیدم.

حوزه ثارالله در دوران دفاع مقدس معراج الشهدای آبیک بود که امروز بار دیگر، عزیزی سفر کرده و تازه تفحص شده از جزیره مجنون میهمان آبیکی ها بود.

در دو طرف خیابان شهرداری جمعیت ایستاده بود و هر لحظه بر تعداد آن ها افزوده می شد. پسر جوانی با لباس بسیجی و سربند قرمز پرچم فلسطین را پخش می کرد. کودکان و برخی بانوان به سمتش رفتند و پرچم گرفتند.

در مقابل حوزه ثارالله، بسیجیان با لباس های مختلف بسیج و گردان امنیت و سربندهای رنگی سبز و قرمز پرچم ایران اسلامی، فلسطین و حزب الله را به دست داشتند و ردیف ایستاده بودند. در گوشه و اطراف حوزه بسیج هم مملو از جمعیت بود. کوچک، بزرگ، دختر، پسر، نوجوان، جوان و پیر همه آمده بودند.

با آوردن پیکر مطهر شهید به داخل خیابان، مردان و زنان زیر تابوت پیکر مطهر شهید گمنام را گرفتند و راهپیمایی را آغاز کردند.

دود اسپند در فضا پیچیده بود. مردم نوبتی می آمدند و زیر تابوت شهید را می گرفتند. برخی گل های روی تابوت را به نیت تبرک بر می داشتند. برخی چشمانشان اشک آلود بود. خلاصه که تشییع شهدای دفاع مقدس در اذهان به ویژه بزرگترها تداعی می شود.

راهپیمایان حال معنوی خاصی پیدا کرده بودند و در نهایت آرامش و با فریاد کوبنده و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «لبیک یا حسین»، «هیهات من الذله» و... مسیر راهپیمایی را تا بلوار امام و سپس مسجد ولی عصر عج آبیک طی کردند و با احترام و ادب شهید عزیز را تا این مسجد تشییع و با گفتن "یا حسین" بدرقه اش کردند.

«قدس» را پس خواهیم گرفت

به سراغ جوانی رفتم. خودش را امیرحسین غفاری 27 ساله و فرزند آبیک معرفی کرد و گفت: به قول گفتنی از زمانی که چشم باز کردم ما را به راهپیمایی ها آوردند. ما هم همین مسیر را ادامه دادیم و ادامه خواهم بود. برای مظلومیت فلسطین مسیر شهدا را ادامه می دهم تا قدس را از دست اسرائیل پس بگیریم.

اصلا اسرائیل را قبول نداریم و دوام نخواهد آورد. ما تا آخر عمر کنار فلسطین هستیم و تجاوز به مسجدالاقصی را ترقه بازی بیش نمی دانیم و اسرائیلی ها خودشان را جمع می کنند.

دشمن از ایران قدرتمند می ترسد

دختری نوجوان با روسری زرد که چادر سر کرده بود پرچم کوچکی از فلسطین را در دست داشت. ازش خواستم خودش را معرفی کند و بگوید کلاس چندم است. جواب داد مارال پارساپور و کلاس هفتم هستم.

معتقد بود دشمن از ایران قدرتمند و حضور نسل جدید در راهپیمایی ها می ترسد و می فهمند که ما چقدر به رهبر، کشور و شهدا علاقمندیم. اسرائیل دوست ندارد چیزی به نام اسلام و پیامبر(ص) و امام حسین(ع) وجود داشته باشد و قبول ندارد اما باید بداند برای ما مسجدالاقصی که قبله اول مسلمانان بوده خیلی مهم است.

این نوجوان ادامه می دهد: ما به حرف و عمل حضرت آقا اعتقاد داریم و مطمئن هستیم اسرائیل در آینده نزدیک نابود می شود.

اسرائیل از درون فرو می پاشد

باب گفت و گو را با جوانی 39 ساله باز کردم. حمید حسن زاده که شغل آزاد دارد نظرش این بود که اسرائیل قبل از اینکه توسط ملت های مسلمان و امت حزب الله فرو پاشد از درون فرو می پاشد. قطعا جبهه مقاومت انتقام خون مستشاران ایرانی را که به دستان ناپاک اسرائیلی ها به شهادت رسیده اند را خواهد گرفت.

او آزادی فلسطین را لازمه استقامت می داند و می گوید: این استقامت با تاسی از فرمایش امام حسین علیه السلام یعنی هیهات من الذله به دست آمده و انتقام شهدا را خواهیم گرفت.

اسرائیل از حضور ملت مسلمان در مسجد الاقصی ترس و واهمه دارد و دست به تجاوز به این مسجد می زند که با با شعار مساجد سنگر است برای مسجد الاقصی احترام قائل هستیم و آزادی فلسطین قطعی است. با مدد خون پاک و مطهر سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، قدس آزاد خواهد شد.

باید انتقام شهادت مستشاران ایرانی را بگیریم

طیبه زارع معلم جوانی که حضور تمام راهپیمایان روزه دار را به منزله حضور سربازان سردار دلها ذکر می کند، می گوید: هیچ کس نمی تواند نسبت به خون شهدا بی تفاوت باشد. وی در پاسخ به این سوال که چگونه باید پاسخ به شهادت رساندن مستشاران ایرانی توسط اسرائیل را بدهیم، می گوید: ما که با وجود فرسنگ ها فاصله، نسبت به خون مردم فلسطین بی تفاوت نیستیم و با زبان روزه و با شرکت در راهپیمایی از آنها حمایت می کنیم آیا می توانیم نسبت به مستشاران شهیدمان بی تفاوت باشیم؟ قطعا انتقام لازم است.

وی تجاوز اسرائیلی ها به مسجد الاقصی را نوعی برنامه ریزی و پیش دستی برای ایجاد ناامیدی در فلسطینیان قبل از ایجاد امیدواری ملت های آزاده و ایران با شرکت در راهپیمایی روز قدس بیان می کند: « فروپاشی اسرائیل قطعی است و در قرآن کریم بر پیروز شدن حق و نابود شدن باطل اشاره شده است». وعده الهی برای زمان انقلاب که اوایل می خواست آغاز شود باورش برای مردم سخت بود و در مورد نابودی اسرائیل هم باورش دشوار است اما وعده الهی، شدنی است.

ما رهرو راه شهید قدس هستیم

فاطمه سلطانی یکی از شهروندان آبیکی که 23 ساله و طلبه است و در ترم ششم سطح دو حوزه علمیه تحصیل می کند، تاثیر ایران در فروپاشی اسرائیل را بیشتر می داند و بر این نظر است: همیشه پشت فلسطینی ها هستیم و انشاءالله به زودی شاهد فروپاشی اسرائیل باشیم و در مسجد الاقصی نماز بخوانیم.

هدف اسرائیل از حمله به مسجد الاقصی نابودی اسلام است. فرقی نمی کند در ایران باشد یا فلسطین. انشاءالله شهید راه قدس حاج قاسم عزیز همان طور که در قید حیات بودند از ما حمایت می کردند در آن دنیا هم برای ما دعا کنند و ما را تنها نگذارند چرا که ما رهرو آن شهید بزرگوار هستیم.

آبیکی ها با دهان روزه بار دیگر با حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس از رژیم صهیونیستی و جنایات چندین دهه این رژیم غاصب ابراز انزجار و نفرت کرده و آزادی قدس شریف را خواستار شدند. البته حضور شهید جزیره مجنون، راهپیمایی روز قدس امسال را برای آبیکی ها متفاوت تر، خاص تر، باصفاتر و روحانی تر کرده بود. باشد که پیرو راستین این شهید گمنام باشیم.

گزارش از هاجر عبدالهی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول