اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام جمعه هرمز: عرصه روز به روز بر زورگویان عالم تنگ‌تر می‌شود

امام جمعه هرمز گفت: با قوت الهی و اراده ملت‌های مسلمان و تقویت جریان مقاومت در منطقه، عرصه روز به روز بر زورگویان عالمی تنگ‌تر می شود.

امام جمعه هرمز: عرصه روز به روز بر زورگویان عالم تنگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حجت الاسلام رستاخیز امروز در خطبه های نماز جمعه  هرمز اظهار کرد: رمز قبولی اعمال تقوای الهی است تقوا یعنی انسان خودش را از هر نوع حیله و مکر شیطان حفظ کند و کارهای خوب را برای به دست آوردن رضایت خدا انجام دهد.

خطیب جمعه  هرمز بسیاری از خونریزی ها و اختلافات و درگیری هایی که ما در جهان مشاهده می کنیم را به خاطر تعصبات بیجا دانست و ادامه داد: یکی به ثروت خود، یکی به فرزند خود، یکی به مقام خود هر شخصی به موردی تعصب بیجا دارد.

به گفته حجت الاسلام رستاخیز، حضرت علی علیه السلام می فرماید اگر قرار است در زندگی ما تعصبی یا طرفداری باشد، باید تعصب ما برای اخلاق خوب کارهای خوب باشد. اگر جامعه ای روی صفات نیک و اعمال نیک وابسته باشد و تعصب داشته باشد آن جامعه خدا محور می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه از همه هیئت های مذهبی و هیئت امنا های مساجد بابت برگزاری مراسمات شب های قدر و عزاداری حضرت علی علیه السلام تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه هرمز همچنین گفت: امام راحل در مرداد ۱۳۵۸ پیامی کوتاه با قلب آسمانی یک یوم القدر در جهان اسلام را به وجود آورد و تاریخ ساز شد و امروز نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان مردم برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین وارد صحنه شده‌اند و علیه رژیم صهیونیستی فریاد می زنند.

وی به نامگذاری روز قدس توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: این نامگذاری چند ویژگی ایجاد کرد که روز قدس را مردمی کرد و باعث شد که این مسئله فلسطین به یک مسئله عمومی تبدیل شود تا قدرت های زورگو نتوانند این روز را از اذهان ملت‌ها پاک کنند.

امام جمعه هرمز اضافه کرد: روزقدس فراتر از یک مسئله اسلامی شد بلکه همه ادیان و آزادیخواهان جهان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان وارد صحنه می شوند و به روز قدس اهمیت می دهند. مسئله قدس و فلسطین هرگز فراموش نشد و به عنوان مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد. سوم روز قدس باعث شد گروه های متولد شده مقاومت روز به روز قدرتمند تر شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول