اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

امروز به آزادی قدس و فلسطین از هر زمان دیگر نزدیک‌تریم/ «قدس» خرمشهر دیگری خواهد شد

سازمان بسیج فرهنگیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حوادث اخیر نوید بخش این واقعیت است که برگزاری روز جهانی قدس و بازخوانی پرونده فلسطین، به بار نشسته و امروز به آزادی قدس و فلسطین از هر زمان دیگر نزدیک تر هستیم.

امروز به آزادی قدس و فلسطین از هر زمان دیگر نزدیک‌تریم/ «قدس» خرمشهر دیگری خواهد شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سازمان بسیج فرهنگیان کشور در بیانیه‌ای در محکومیت هتک حرمت به مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌های غاصب و دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آرمان‌های قدس شریف دعوت به حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کرد:
«نگذارید قضیّه‌ فلسطین و قدس شریف و مسئله‌ مسجدالاقصى به دست فراموشى سپرده بشود؛ آنها [سرویس‌هاى جاسوسى آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى] این را می‌خواهند(امام خامنه‌ای) ۱۳۹۳.۰۹.۰۴».

در مقطع کنونی در حالی به استقبال روز قدس می‌رویم که امیدهای دشمن به یاس و یأس مومنان به امید بدل گشته است. در گذشته بحران امنیتی اسرائیل مقابله با فلسطینیان بود ولی امروز سرزمین‌های اشغالی صحنه رویارویی جریانی است که می‌خواهد در برابر تمامیت خواهی جریان دیگر صهیونیستی ایستادگی کند فلذا رژیم کودک کش صهیونسیتی با تلخ ترین و پیچیده‌ترین بحران سیاسی و اجتماعی و امنیتی خود روبه رو گردیده است و حوادث اخیر نوید بخش این واقعیت است که برگزاری روز جهانی قدس و بازخوانی پرونده فلسطین، به بار نشسته و امروز به آزادی قدس و فلسطین از هر زمان دیگر نزدیک تر هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز جهانی قدس امسال روز اعلام پایان پیمان آبراهامی است که به ابتکار قاتل شهید قدس و رئیس جمهور وقت آمریکا نام‌گذاری شده بود اما در حال حاضر فلسطین از مکان امن وعده شده به مهاجران غاصب یهودی به مکانی بی‌ثبات و میدانی برای درگیری شدید نیروهای غاصب صهیونیستی با مردم و جوانان بی دفاع فلسطینی در تمامی بیست و هفت هزار کیلومتر مربع اراضی اشغالی مبدل گردیده است.

جامعه بزرگ فرهنگیان کشور در سالروز شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام، ضمن تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن و شهیدان انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای، ضمن محکومیت شدید هتک حرمت صهیونیست‌های غاصب به قبله اول مسلمین جهان، اعلام می‌داریم که مقاومت تنها گزینه موجود در برابر اشغالگری و سبوعیت جنایتکاران ونماد صبر الهی در صحنه‌های سخت است.

مقاومت یعنی ایستادگی شجاعانه در قلب مخاطرات از طرف مردان و زنانی که صاحبان قلب‌های مطمئن در وسط میدان هستند که با تکیه بر صبر و نصر و ثبات قدم در حال ساخت قدرتی روح بخش وامید افکن و در هم شکننده دشمنان مبدل گردیده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: ما بسیجیان پیرو رهبری پدیدار شدن فروپاشی درونی جامعه صهیونیستی و آشفتگی وهرج و مرج سیاسی در رژیم کودک‌کش که مورد اعتراف رژیم قرار گرفته است را نشان از عجله برای اضمحلال این رژیم جعلی می‌دانیم وسرافرازانه اعلام می‌داریم که با تاسی به مولی الموحدین امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام در راه یاری به مظلومان و ادای تکلیف شرعی و انسانی خود از هر گونه حمایتی از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین دریغ ننموده و در این راه بار دیگر دوشادوش ملت قهرمان ایران با حضور آگاهانه خود در راهپیمایی روز قدس خط بطلانی بر تمامی دسیسه‌های استکبار جهانی کشیده و ان شاءالله به زودی با اضمحلال رژیم سست عنصر و عنکبوتی صهیونیستی در قدس افطار خواهیم کرد.

*نسل جوان امروز، خود را برای نظم نوین جهانی و فردای بعد از پیروزی برنامه‌ریزی می‌کند

مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسم الله القاصم الجبارین؛ قَاتِلُوهُمْ یُعَذِّبْهُمُ اللّهُ بِأَیْدِیکُمْ وَیُخْزِهِمْ وَیَنصُرْکُمْ عَلَیْهِمْ وَیَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُّؤْمِنِینَ. با آنها پیکار کنید که خداوند آنان را به دست شما مجازات می‌کند و آنها را رسوا می‌سازد و سینه گروهی از مؤمنان را شفا می‌بخشد (و بر قلب آنها مرهم می‌نهد)».

روز قدس، این یادگار گرانسنگ پیر خمین در روزگاری که کسی جرأت فریاد و نفس کشیدن در برابر مستکبران را نداشت تبدیل به نهضتی گشت که امروز نقطه عطف و اجتماع آزادگان جهان است. مسأله قدس، مسأله فلسطین نیست. مسأله جهاد قبل از ظهور است. امت اسلام باید بداند جنگ با رژیم صهیونیستی و آزادی قدس یک فریضه واجب و زمینه ساز ظهور است.

حالا که حکومتِ کرم زده‌ اسرائیلِ فاسد از درون متلاشی شده و سرنوشتی جز نابودی برایشان مقدر نیست، ندای هم الغالبون جبرئیل بر مومنین شنیده می‌شود و اسرائیل پست نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردان جبهه بزرگ مقاومت به فرزندان مشق رزم یاد می‌دهند و حماسه می‌آفرینند و زنان مؤمنه مسلمان، فرزندان خود را با حماسه‌های پدران و تربیت یک مسلمان ظلم ستیز آنها را آماده اشدا علی الکفار با استکبار و رحما بینهم می‌کنند.

هشدار می‌دهیم قبل از آنکه آسمان‌تان را بوی باروت و زمین‌تان را فرش قرمز انتقام پر کند و سرپناهی برای پناه نداشته باشید، از منطقه جمع کنید و بروید که نیروهای مقاومت نفستان را، وجودتان را و گنبدهای آهنین‌تان را هدف قرار می‌دهند و تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنند.

نسل جوان امروز، خود را برای نظم نوین جهانی و فردای بعد از پیروزی برنامه‌ریزی می‌کند و مکتب سلیمانی را سرلوحه کار خود کرده و همت والای این جوانان تازه به عرصه پا گذاشته اما آشنا با رزم پدرانشان هر دشمنی را، به زانو در می آورد.

این بیانیه می‌افزاید: در دست و پا زدن‌های آخر اسرائیل غاصب همین بس که کودکان و دانش‌آموزان بی گناه را گاه و بی گاه قربانی مقاصد کثیفش می‌کند و خانه‌های پدری آنان را غصب می‌کند و حقوق کثیف بشر در تماشای این مصیبت، این جنایات ضد بشری را الگو می‌کند و توقع زندگی حیوانی مثل خودشان را جار می‌زنند.

ما دانش‌آموزان بسیجی ایران اسلامی در کنار برادران و خواهران فلسطینی‌مان در از دست دادن عزیزانمان، دانش‌آموزان و کودکان فلسطینی هم دردیم و جهان را برای قاتلان احمق صهیونیستی جهنم می کنیم و فلسطین، پاره‌ تن اسلام را آزاد و مقتدر می‌کنیم.

قدس خرمشهر دیگری خواهد شد و موذن‌های شهیدش بر گلدسته‌های آن اذان حی علی قدس سر می‌دهند. ملت اسلام و در صدرشان نوجوانان و دانش‌آموزان حماسه آفرین دوشادوش رهبر فرزانه امت اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در مسجد الاقصی به نماز دشمن شکن جمعه می ایستند و سخنرانی ایشان در قدس شریف از جهان منعکس و پایکوبی بر جنازه‌های استکبار فریاد زده می‌شود و آماده جشن بزرگ ظهور پسر فاطمه خواهیم شد که صبح نزدیک است و این وعده خداست الیس الصبح بقریب!؟؟

ایها شعب الفلسطین مثلنا ومثلکم ان لحمنا لحمکم و دمنا دمکم ان شاء الله الی یوم القیامه و راست گفت پیر خمین حتما و قطعا راه قدس از کرببلا می گذرد...
والسلام علی من التبع الهدی.

* دعوت از کودکان و نوجوانان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

در بیانیه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران به مناسبت فرا رسیدن روز «قدس» آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم «اُذِنَ للذین یُقاتَلون بأنهم ظُلِموا و إن الله علی نصرِهم لَقدیر» (سوره حج آیه ۳۹).

 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، یادآور یکی از دردناک‌ترین مصائب جهان اسلام یعنی اشغال سرزمین فلسطین و قدس شریف است که با بصیرت و دور اندیشی معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نامیده شد تا در روزگار انفعال مصلحت طلبانه حاکمان کشور‌های اسلامی و سکوت خبری رسانه‌های بین‌المللی تحت نفوذ صهیونیسم، مسلمانان و انسان‌های آزادی خواه در سراسر جهان، فریاد مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

  اشغال سرزمین‌های فلسطینی، آواره کردن ملت فلسطین، کودک کُشی و ظلم به زنان و مردان مظلوم سرزمین قدس، رفتارهای نژاد پرستانه‌ نظامیان و حاکمان صهیونیست، فراتر از مرز‌های قومی ـ مذهبی و موضوعی انسانی است که هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در برابر آن، بی تفاوت باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ضمن گرامیداشت این روز مهم و حمایت از مبارزات و مقاومتِ بر حق ملت فلسطین که خُرد و کلان و پیر و جوانش سال‌هاست در جنگی نابرابر، با کمترین امکانات در برابر جهانی از زَر و زور و تزویر ایستادگی می‌کنند، از همه کودکان و نوجوانانِ حق طلب و دشمن ستیز ِ پاک و روشن ضمیر کشور دعوت می‌‌نماید مانند هر سال، دوشادوش همسالان و والدین گرانقدرشان، همچون سایر اقشار، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت نمایند و یکبار دیگر اقدامات این رژیم منحوس را محکوم نمایند.

بی شک همراهی امت حزب الله و فریاد تظلُّم خواهیِ کودکان و نوجوانان، سهم مهمی در روشنگری اذهان عمومی نسبت به ابعاد مختلف مسئله فلسطین و پاسخ گویی به شبهات معاندینی دارد که می‌کوشند ملت مسلمان ایران را نسبت به درد و رنج امت اسلامی، دلسرد و بی تفاوت نمایند.

همنوا با امت روزه‌دار در جمعه ۲۵ فروردین ماه فریاد انتقام خواهی سر می‌دهیم و یقین داریم  روزی که دور نیست طومار ظلم و جور رژیم منحوس صهیونیست پیچیده خواهد شد. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

* دعوت جمعیت اسلامی فرهنگیان از معلمان برای حضور در راهپیمایی روز قدس

جمعیت اسلامی فرهنگیان در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس اعلام کرد: امام خمینی فرمودند: «روز قدس روز اسلام است»؛ یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی است که سیادت و عزت مسلمین را در جهان امروز، هم چون گذشته پر افتخار، به حول قوه الهی رقم خواهد زد و این مهم در اندیشه معمار کبیر انقلاب، با تعیین روز قدس و آزادی قبله اول مسلمین شکل گرفته است.

رژیم نامشروع صهیونیستی در قلب دنیای اسلام، به بهانه ارض موعود، به دنبال ایجاد پایگاه مطمئن دنیای استکبار، برای تداوم سلطه آشکار و پنهان بر جهان اسلام است. که تداوم حضور آن ظلمی آشکار و ستمی فزاینده در حق مردم مظلوم فلسطین است.

از این رو، برچیدن بساط سلطه بیگانگان بر کشورهای مسلمان، و محو ستم بر ملت فلسطین، جز با نابودی اسرائیل غاصب میسر نخواهد شد. تدوام برگزاری روز قدس در ایران و میان مسلمین در جای جای جهان، و هراس همیشگی استکبار، نشان از درماندگی جبهه واحد کفر در برابر این راهبرد حیاتی دارد.

روز قدس امسال در حالی فرا می‌رسد که ضعف امنیتی دفاعی رژیم صهیونیستی به خوبی آشکار شده است، زیرا علاوه بر عملیات گسترده نیروهای مقاومت، در پی اقدام نابخردانه دولت فعلی، «حمله موشکی به سوریه و شهادت‌ دو تن از مستشاران ایران» موجب کشته شدن هفت نفر(حدودا چهار برابر) و مجروح شدن ۱۵ صهیونیست شد.

در جبهه داخلی نیز قاعده «تهدید خارجی عامل وحدت داخلی» مانع حضور صهیونیست‌های ناراضی در شهرهای این کشور نشده‌ است؛ بحران‌هایی که با عملیات فوق ترکیب شده و توان «بازدارندگی» این رژیم را که به گفته «بن گورین» مؤسس اصلی رژیم صهیونیستی و نخست وزیر سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۳ «وقتی بازدارندگی از بین برود اسرائیل نابود می شود» از بین برده است و مقامات سابق و کنونی این رژیم هم به زبان آمده‌اند که؛ دوران «بازدارندگی» به سر آمده و رژیم صهیونیستی حتی قادر نیست در برابر حزب‌الله از این راهبرد استفاده کند.

جمعیت اسلامی فرهنگیان ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، و حضور در این حماسه سترگ، همگان بالاخص فرهنگیان فرهیخته را به حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت می نماید. امید است خداوند متعال زودتر از زمانی که پیش‌بینی شده، طومار این رژیم منحوس کودک کش را در هم بپیچد. ان‌شاءالله.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول