اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افزایش بارندگی در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان/ جان‌باختن 3 نفر در سیلاب

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تا ظهر امروز پنجشنبه بارندگی در استان‌های خوزستان و کردستان کاهش یافته اما در آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان شدت گرفته‌ است.

افزایش بارندگی در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان/ جان‌باختن 3 نفر در سیلاب

به گزارش گروه سلامت خبرگزای فارس، مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تا ظهر امروز پنجشنبه بارندگی در استان‌های خوزستان و کردستان کاهش یافته اما در آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان شدت گرفته‌است و امدادگران هلال احمر آماده برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در صورت لزوم هستند.

 مرادی‌پور گفت: پس از اعلام هشدار قرمز هواشناسی، امدادگران هلال‌احمر در ۶ استان غربی کشور در آماده‌باش کامل بودند و در ۲۴ ساعت گذشته تخلیه آب از ۷۳ منزل مسکونی و نجات تعدادی از محصورشدگان از سیلاب انجام شده است.

 وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته به ۸۶۱ نفر در ۱۱شهر، ۲۱روستا و ۲ منطقه عشایری امدادرسانی شده‌است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: تاکنون ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند و ۲۴ نفر به نقاط امن منتقل شده‌اند.

مرادی پور گفت: متاسفانه سیلاب در ۲۴ ساعت گذشته جان ۳ نفر را در شهرستان‌های بوکان، مهران و الموت به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و قزوین گرفت.

وی افزود: تا ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ از شدت بارش‌ها در شهرستان اندیکا استان خوزستان و شهرستان‌های بانه، سقز، سنندج و مریوان در کردستان کم شده اما بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی، کرمانشاه، ایلام و لرستان افزایش یافته و موجب آب‌گرفتگی در شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، گیلان‌غرب، اسلام آباد، سراوان، ملک‌شاهی، بروجرد، درود، الیگودرز و خرم‌آباد شده‌ است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول