اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روز جهانی قدس ندای اتحاد برای پایان حیات اشغالگر

روز جهانی قدس فرصت بسیار مهمی برای به نمایش گذاشتن وحدت امت اسلامی علیه صهیونیست‌ها است؛ اشغالگرانی که حتی در ماه مبارک رمضان به نمازگزاران در مسجد الاقصی حمله می‌کنند.

روز جهانی قدس ندای اتحاد برای پایان حیات اشغالگر

«نعمت میرزااحمد» کارشناس مسائل منطقه در یادداشتی که در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه قرار داد، به بررسی اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی و برجسته شدن اهمیت روز جهانی قدس با توجه به شرایط کنونی و ضرورت کمک به مردم مظلوم فلسطین پرداخت.

در این یادداشت آمده است: «بنیامین نتانیاهو» که با وعده و وعیدهای تامین بهتر امنیت رژیم صهیونیستی و سرکوب نیروهای مقاومت فلسطینی به قدرت بازگشت، حالا مواجه با بی‌سابقه‌ترین بحران سیاسی داخلی شده است.

تصمیم کابینه نتانیاهو برای اجرای اصلاحات قضایی اعتراضات بسیار گسترده‌ای را در پی داشت که منجر به شکاف عمیق بین چپی‌ها و راستی‌ها شد و اتحاد ظاهری را که شاید نقطه قوت رژیم غاصب دانسته می‌شد، به طور جدی تضعیف کرد.

به نظر می‌رسد نتانیاهو خروج از این وضعیت را با دست زدن به جنایات غیر انسانی علیه فلسطینی‌ها قابل تصور می‌داند. البته از زمان روی کار آمدن کابینه راست افراطی نتانیاهو در پایان سال گذشته میلادی میزان تنش‌ها در قدس اشغالی رو به افزایش نهاده بود. اما چند حمله وحشیانه اخیر نظامیان صهیونیست به نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی خباثت این رژیم جعلی را بیشتر از هر زمانی به نمایش گذاشت.

در پی این اقدامات رذیلانه اشغالگران، محور مقاومت نیز شهرک‌های صهیونیست‌نشین را مورد حملات موشکی قرار داد. در کنار مقاومت غزهف درگیری در جبهه جنوب لبنان نیز عملا صهیونیست‌ها را در محاصره قرار داد که در تغییر وضعیت به نفع مردم مظلوم فلسطین بسیار مهم است. این اتفاق بسیار مهم به صراحت نشان داد که چنانچه وحدت و همبستگی جبهه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در منطقه وجود داشته باشد، پایه‌های دولت پوشالی اشغالگران به گونه‌ای متزلزل خواهد شد که صدای ناقوس نابودی آن را در خواهد آورد.

از این منظر تلاش برخی از کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با «تل‌آویو» به منظور تحت حمایت‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتن نه تنها غیر منطقی، بلکه خیانتکارانه است.

بحران داخلی سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی و چنددستگی جامعه آن باید از سوی کشورهای عربی فرصتی برای تجدید نظر در امر تعامل خود با صهیونیست‌ها دانسته شود. امید بستن به رژیمی که با اسلام دشمنی آشکار دارد و همواره از هتک حرمت به نخستین قبله مسلمانان دست بر نمی‌دارد و بیش از 7 دهه بر ملت شریف فلسطین ظلم و استبداد بی‌وقفه روا می‌دارد، در حقیقت خیانت به دین خدا و امت پیامبر خاتم (ص) است.

بنابراین روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی (ره) اعلام شده است، بهترین فرصت است برای به نمایش گذاشتن اراده دولت‌های مسلمان و به خصوص دولت‌های عربی، زیرا ملت‌های مسلمان همه‌ساله چه در این روز و چه در سایر ایام حمایت خود با مردم فلسطین را اعلام کرده و می‌کنند.

چنانچه کشورهای مسلمان علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع‌گیری قاطع کنند، مجامع بین‌المللی و حقوق بشری مجبور خواهند بود تا سکوت خود بشکنند. به خصوص اینکه رژیم جعلی صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری شکننده‌تر شده و تعمیق این روند منجر به کاهش توجه و حمایت از این رژیم خواهد شد.

با برگزاری گسترده اقدامات مربوط به این روز و به خصوص راهپیمایی‌های میلیونی باید پیام نزدیک شدن پایان حیات رژیم اشغالگر داده شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول