اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آیین گرامیداشت سالگرد حضور حاج قاسم در سیل خوزستان برگزار شد/ رونمایی از کتاب ما ننساک

آیین گرامیداشت سالگرد حضور تاریخی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بحران سیل خوزستان در یادمان شهید علی هاشمی اهواز برگزار شد.

آیین گرامیداشت سالگرد حضور حاج قاسم در سیل خوزستان برگزار شد/ رونمایی از کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیین گرامیداشت سالگرد حضور تاریخی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در بحران سیل خوزستان با حضور جمعی از شعرا، فعالان فرهنگی و اقشار مختلف مردم در یادمان شهید علی هاشمی اهواز برگزار شد. 

در ابتدای این برنامه فاطمه هاشمی دختر سرلشگر شهید حاج علی هاشمی طی سخنان کوتاهی به میهمانان خیر مقدم گفت و از خاطرات حضور حاج قاسم در منزل آن شهید خاطراتی روایت کرد. 

در ادامه حجت الاسلام حبیب‌پورامام جمعه شوشتر و مسئول ستاد مردمی مقابله با سیل به بیان مطالبی پیرامون اثرات حضور حاج قاسم در ایام سیل پرداخت و افزایش چشمگیر روحیه مقاومت در میان روستاییان را حاصل رفتار قرآنی حاج قاسم برشمرد.

در بخش دیگری از این برنامه حاج مکی ‌یازع از فعالان جهادی و کسی که از سوی حاج قاسم برای راه اندازی مواکب در سیل خوزستان مامور شده بود به بیان خاطرات نابی از آن روزها و همراهی قهرمان بزرگ ایران در روستاهای مختلف پرداخت.

وی گفت: امکانات زیادی وجود داشت ولی نیازمند مدیریت صحیح و کارآمدی بودیم که این امکانات را به طور یک پارچه و برابر به مناطق آسیب دیده برساند و تبعیضی صورت نگیرد و تنها کسی که توانست این رسالت را به نحو احسن انجام دهد و همه هم از او تبعیت کنند حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، این برنامه با محوریت رونمایی از کتاب شعر عربی ما ننساک(فراموشت نمیکنیم) برپا شده بود و شعرا در آن جایگاهی ویژه داشتند.

شاعرانی از شهرهای مختلف خوزستان حاضر بودند و به زبان فارسی و عربی شعر خوانی کردند.

در ادامه استاد عباس حزباوی شاعر پیشکسوت خوزستانی که مقدمه‌ی کتاب ماننساک را هم نوشته است به بیان توضیحاتی پیرامون آن پرداخت.

در بخش پایانی این مراسم با حضور برخی چهره‌های حاضر در مراسم از کتاب شعر عربی ماننساک رونمایی شد.

این کتاب مجموعه‌ای از اشعار ۴۶ شاعر عرب خوزستان برای قهرمان بزرگ ایران است که توسط مرتضی حیدری آل کثیر گردآوری شده و به همت انتشارات مکتب حاج قاسم تولید و چاپ گردیده است.

همچنین در این آیین به مناسبت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی از تعدادی از هنرمندانی که آثاری برای حاج قاسم سلیمانی تولید کرده بودند با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول