اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دشمن دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی است

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: امروز شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که به دلیل القاهای دشمنان صورت می‌گیرد چون دشمنان تلاش می‌کنند با القای این موضوع که نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود دنبال می‌کند، دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی هستند.

دشمن دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زینب زاله پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاهاستانی عفاف و حجاب کردستان که در ستاد فرماندهی سپاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه جامعه ما به دلیل حملات دامنه‌دار، هدف‌دار و منظم دشمنان که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین ابزارهای جمعی صورت می‌گیرد، تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد بدحجابی‌هایی در سطح جامعه هستیم که به دلیل القاهای دشمنان صورت می‌گیرد چون دشمنان تلاش می‌کنند با القای این موضوع که نظام و حاکمیت مسئله حجاب را برای اهداف خود دنبال می‌کند، دنبال سوق‌دادن جامعه به سمت بی‌بندوباری و بدحجابی هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان گفت: اولین قدم و پایه بی‌اعتمادی به دین و مذهب همین عدم توجه به رعایت حجاب و عفاف است، رعایت حجاب و عفاف نه موضوعی حکومتی بلکه اصلی مهم در دین اسلام است و براساس دستورات دین توجه به آن بر هر مسلمانی واجب است.

زاله تصریح کرد: در شرایط زمانی مختلف روش‌های ترویج حجاب و عفاف باید متفاوت باشد تا بتوانیم بیشترین نتیجه و خروجی را از اقدامات انجام شده شاهد باشیم.

وی بهره‌گیری از ظرفیت رسانه برای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ حجاب و عفاف را ضروری دانست و افزود: همانگونه که امروز دشمنان ما با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای به شدت دنبال حذف ارزش‌های دینی و حجاب و عفاف در جامعه اسلامی هستند ما نیز باید با استفاده از این ظرفیت و تولید محتواهای مناسب این فرهنگ ارزشی را در جامعه بیش از پیش ترویج و نهادینه کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان همچنین بهره‌گیری از توان و تخصص افراد صاحب‌نظر، کارشناسان رسانه‌ای و علمای دینی برای تبیین و ضرورت جایگاه و اهمیت توجه به حجاب و عفاف را خواستار شد.

زاله ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی و مقابله با ناهنجاری‌ها را نیازمند جهاد تبیین دانست و گفت: حجاب و عفاف یک مسئله ملی است که نیازمند فرهنگ‌سازی به صورت گسترده است.

به گفته وی، حجاب و عفاف نماد دینی و ارزشی در دین مبین اسلام بوده و بی‌توجهی به آن نادیده گرفتن دستورات دین و قرآن است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان اذعان کرد: برگزاری همایش‌های تاثیرگذار، دیوارنویسی، نمایش‌های خیابانی، بهره‌گیری از فضای مجازی برای روشنگری، استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و ...از راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ها باید مردم‌محور تعریف و از قالب دولتی بودن خارج شود چون وقتی مردم خود متولی کار باشند قطعا خروجی بهتری در رسیدن به اهداف در هر موضوعی خواهیم داشت.

زاله اضافه کرد: تجربه نشان داده هرکجا مردم خود محور اصلی کار بوده‌اند تاثیرگذاری هم بیشتر بوده لذا باید تمام توان خود را برای مردمی‌کردن برنامه‌ها در حوزه ترویج و نهادینه‌کردن ارزش‌های دینی بکار گیریم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی با حضور مشاورین توانمند، صاحب‌نظران و جامعه‌شناسان به ویژه در سطح مدارس را ضروری دانست و گفت: امروز متاسفانه مدارس ما رها شده‌اند کودکان و نوجوانان بیشترین تاثیرپذیری را دارند به این مهم باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان سوق دادن آموزش‌ها به سمت مدارس را ضروری خواند و اذعان کرد: در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید الگوهای موفق به جامعه معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: برخورد قانونی و محترمانه با هنجارشکنان، تلاش در راستای تبدیل موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به مطالبه ملی و تولید لباس‌های محجبه در قیمت پایین و...از دیگر راهکارهای تاثیرگذار در ترویج حجاب و عفاف در جامعه است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول