اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ضرورت بهره‌گیری صنایع از مدرک به دستان بیکار در مسیر تحقق مطالبات رهبری

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر جوانان بیکار تحصیل‌کرده و مدرک به دست و صاحب حرفه‌ در صنایع و تولیدی‌ها به کار گرفته شوند، علاوه بر رشد تولید در توسعه اقتصادی نیز موفق می‌شویم.

ضرورت بهره‌گیری صنایع از مدرک به دستان بیکار در مسیر تحقق مطالبات رهبری

احمد حسین فلاحی عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه شعار امسال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» پیوندی با شعار سال گذشته دارد، گفت: سال گذشته تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی نامگذاری شده بود که ارتباط وسیعی بین رشد تولید و دانش‌بنیان بودن تولید وجود دارد. اگر در کشور تولیدی‌ها پای شرکت‌های دانش‌بنیان بیایند و به عنوان شتاب‌دهنده جوانان فناور و صاحب فکر و علم را کمک و پشتیبانی و از علم‌ این دانشگاهیان استفاده کنند تا آنها هم بتوانند سرمایه‌‌ای به دست بیاورند که برای علم‌شان کاربری ایجاد کنند؛ تولید شرکت‌های تولیدی نیز به روز رسانی شده و توسعه می‌یابد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این موضوع می‌تواند یک سود دوطرفه برای افرادی که به این سمت‌ و سو رفتند داشته باشد؛ یعنی هم به نفع دانش ماست و هم در رشد تولید موثر است که از رکود، تکراری بودن و بی‌مشتری بودن نجات پیدا می‌کند و قطعاً زمانی که چنین اتفاق رخ دهد به دنبالش اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

* جوانان مدرک به دست صاحب حرفه در تولید به کار گرفته شوند

حسین فلاحی در ادامه اضافه کرد: اگر جوانان تحصیل‌کرده و مدرک به دست و صاحب حرفه‌ که بیکار هستند در صنایع و تولیدی‌ها به کارگیری شوند می‌توانیم اشتغال‌زایی را بدست آوریم و این امر موجب می‌شود رشد اقتصادی داشته باشیم و از خروج بی‌رویه ارز از کشور جلوگیری کنیم تا کشور از حالت رکود خارج شود.

وی  گفت: زمانی که تولید بالا برود قطعاً توان خرید مردم هم بالا می‌رود و رونق بازار و کسب ‌و کار را خواهیم داشت و شاهد کاهش تورم خواهیم بود. در حال حاضر بخشی از سرمایه‌ یا نقدینگی به دست مردم و بازار افتاده و بخش دیگر هم دست بانک‌ها که بنگاه‌داری می‌کنند و از طرفی شرکت‌های دانش‌بنیان معطل هستند و متاسفانه برخی مواقع بنگاه‌های کوچک ما نیاز به تسهیلات اندکی دارند که دست‌شان بسته است و سرمایه نیروی انسانی و فکر ما یک جای دیگر معطل است و پول و ثروت و تصمیم‌ ما جای دیگر معطل این انفکاکی است که وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: درواقع اگر به این سمت‌ و سو برویم ان‌شاءالله می‌توانیم شعار سال را تحقق بخشیم، تأکید مقام معظم رهبری این است که تمام تصمیم‌گیران باید دست به دست هم بدهند و دانشگاه‌ها پای کار صنعت بیایند و واحدهای تولیدی از دانش دانشگاهیان و دانش‌بنیان‌ها استفاده کنند و بانک‌ها به جای بنگاه‌داری تسهیل‌گری و کمک کنند تا بنگاه‌های تعطیل شده راه‌اندازی شوند و تولید رونق بگیرد. قطعاً اگر اینها را نداشته باشیم شعار سال همانند سال‌های گذشته زمین می‌ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول