اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

پرداخت 75 میلیارد تومان تسهیلات به 1360 شغل خانگی در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از ابتدای مرداد ماه سال گذشته تاکنون مبلغ 75میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرح‌های مشاغل خانگی در استان پرداخت شده است.

پرداخت 75 میلیارد تومان تسهیلات به 1360 شغل خانگی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد،‌ محمدرضا فلاحتی پیش از ظهر امروز در جمع برخی خبرنگاران استان حاضر شد و با بیان این‌که مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است اظهار کرد: از مرداد ماه سال گذشته تاکنون به هزار و ۳۶۰ طرح مشاغل خانگی مبلغ ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی کل اعتبار ابلاغ شده سال گذشته به مشاغل خانگی استان را ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۴۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که شاهد افزایش دو برابری در این حوزه بودیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته، تعداد سه هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر گردید.

فلاحتی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره و تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات فوق زمینه ایجاد هزار و ۵۴۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده و مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانکها در حال می باشد.

وی در تکمیل این خبر ادامه داد: حوزه مدیریت کارآفرینی و اشتغال این اداره کل حمایت و توسعه مشاغل خانگی در استان را با جدیت دنبال و اقدامات مهمی در این زمینه برنامه ریزی و اجرا نموده است که از آن جمله می توان به ۲هزار و ۸۶۰ مورد بازدید، کنترل کیفیت و نظارت بر طرح‌های مشاغل خانگی و صدور ۳هزار و ۸۸۸ مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱ در استان اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در پایان کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد دانست و خاطرنشان کرد: این نوع کسب و کارها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی توانند جذب بازار کار شوند.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول