اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صدور هشدار قرمز هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از صدور هشدار هواشناسی سطح قرمز در استان خبر داد.

صدور هشدار قرمز هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در پی تغییر الگوهای هواشناسی و تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار هواشناسی سطح قرمز در چهارمحال و بختیاری صادر شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه بارشی از اواخر وقت روز چهارشنبه وارد استان می‌شود و تا اواخر وقت پنج‌شنبه فعال خواهد بود.

وی افزود: در این مدت در مناطق مختلف استان رگبار شدید باران، رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

نوروزی اضافه کرد: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار(شلمزار)، لردگان، خانمیرزا، فلارد و غرب بن است.

وی عنوان کرد: با وقوع رگبارهای شدید بهاری در استان سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، ریزش سنگ در جاده‌ها و احتمال انسداد جاده‌های روستایی و اختلال در رفت‌وآمد جاده‌ای و خسارت به محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: توصیه می‌شود عشایر و گردشگران از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، مسیل‌ها و کانال‌های آب درون شهری و برون‌شهری بازگشایی شود، از چرای دام‌ها در نقاط مرتفع خودداری شود و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی و کوچ عشایر در این مدت متوقف شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول