اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

بهره برداری از ظرفیت ISC به منظور تحقق دیپلماسی علم و فناوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مؤسسه (ISC) بعنوان یک مؤسسه فراملی در راستای تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نوآوری در سطح ملی و بین المللی بویژه کشورهای اسلامی ایفای نقش می کند.

بهره برداری از ظرفیت ISC به منظور تحقق دیپلماسی علم و فناوری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه هیئت دولت روز یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ درباره سامانه درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا)، گفت: در دولت سیزدهم توسعه ماموریت ها و فعالیت های مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) مورد حمایت و توجه جدی قرار گرفته است.

وی افزود: ISC علاوه بر پایش و رصد فعالیت دانشگاه ها و موسسات پژوهش و فناوری و پژوهشگران کشور بعنوان یک مؤسسه فراملی در راستای تحقق مرجعیت و دیپلماسی علمی فناوری و نواوری در سطح ملی و بین المللی بویژه کشورهای اسلامی ایفای نقش می کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مؤسسه (ISC) قلب و مغز علم و فناوری کشور است و باید نگاه ویژه ای به این مؤسسه داشت تا بتوان از ظرفیت های موجود در این حوزه بهره برداری کرد.

زلفی گل اظهار داشت: خداوند را شاکریم که یکی از نوابغ کشور که استاد تمام هوافضا دانشگاه شیراز است با انرژی بالا، پشتکار و جدیت فراوان ماموریت ها و اهداف توسعه ای این مؤسسه را پیگیری می کند. یقینا تاسیس دو سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) و درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) جز افتخارات دولت مردمی سیزدهم آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی است و در تاریخ کشور ثبت و ضبط خواهد ماند.

پس از ارائه گزارش توسط رئیس مؤسسه (ISC) و توضیحات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمهور گفت: علم و فناوری زیر بنای اقتدار کشور است و مبنای دولت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور است.

رئیسی از تلاش ها و فعالیت های ارزنده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) جهت برنامه ریزی و راه اندازی درگاه آشنایی با نخبگان و آینده سازان (دانا) در سطح ملی و بین المللی بویژه کشورهای اسلامی تقدیر کرد.

رئیس جمهور از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست حمایت ویژه ایی از فعالیت های پژوهشگران و فناوران کشور که در راستای نیازهای کشور گام بر می دارند داشته باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول