اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مصوبه کمیسیون قضایی: شرکت سهامی عام با حداقل 20 عضو تشکیل می‌شود

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: با مصوبه امروز کمیسیون قضایی مجلس شرکت سهامی عام با عضویت حداقل 20 نفر تشکیل می شود و سهام اعضا به لحاظ ارزش با این شرکت ها باهم برابر است و سهام خاص تر و ویژه تر وجود ندارد.

مصوبه کمیسیون قضایی: شرکت سهامی عام با حداقل 20 عضو تشکیل می‌شود

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: در جلسه امروز لایحه اصلاح قانون تجارت مورد بررسی قرار گرفت و پس از رای گیری نهایی، این لایحه در جلسه امروز جمع بندی شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون در جریان بررسی این لایحه، شرکت سهامی عام با عضویت حداقل 20 عضو تشکیل می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این مصوبه آمده است که در شرکت های سهامی عام به هیچ وجه سهام خاص وجود ندارد و سهام همه اعضا از نظر ارزش با هم برابر است.

نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق این مصوبه چنانکه هر یک از اعضای شرکت تعاونی فاقد شرایط عضویت مندرج در اساسنامه شود و یا مرتکب اعمال خلاف مقررات شده باشد و یا خسارتی به شرکت وارد کرده و تا قبل از یک سال آن را جبران نکرده باشد، از عضویت در شرکت خلع می شود.

وی افزود: همچنین بر اساس این مصوبه به هنگام ثبت شرکت تعاونی باید اموال نقدی تأدیه و اموال غیرنقدی نیز تحویل شود، مضافا اینکه به هنگام انحلال یا ادغام شرکت تعاونی اموال و دارایی هایی که از اموال عمومی نزد شرکت وجود دارد باید مسترد شود.

پایان پیام/ ت 265

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول