اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب به لحاظ اهمیت و نقشی که در ایجاد افکار و رشد جامعه می‌آفریند بسیار ارزشمند است، هرچند همه کتاب‌ها یکسان نیستند و یک کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند.

کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در مراسم آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: لیالی قدر فرصتی مغتنم برای کسب معرفت و نزدیک‌شدن به خداست و باید بکوشیم در این شب‌ها از اصل مطلب غافل نباشیم و حقایق آن را درک کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: خداوند به‌گونه‌ای تدبیر کرده است که طی سه شب بتوانیم نیمه گمشده را جست‌وجو کنیم و عظمت این شب‌ها را درک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: کتاب به لحاظ اهمیت و نقشی که در ایجاد افکار و رشد جامعه می‌آفریند بسیار ارزشمند است، هرچند همه کتاب‌ها یکسان نیستند و یک کتاب خوب باید به ارتقای فکر و بینش ایمانی کمک کند و مورد استفاده همگان قرار گیرد.

نکونام با اشاره به اینکه نقش کتاب و جایگاه آن در جامعه جا نیفتاده است، بیان کرد: با خلاقیت بیشتر نسل جوان را به کتاب و کتابخوانی جذب کنید و برنامه‌های پرجاذبه‌ای برای کودکان ایجاد کنید تا پای کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها باز شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه باید فضای پر از لطافت و نشاطی داشته باشد، گفت: این موارد نیاز به هزینه‌های زیادی ندارد و تنها با کمی ذوق و انگیزه می‌توان کاردستی‌ها و نقاشی‌های زیبایی را برای ایجاد محیطی جذاب خلق کرد.

نکونام با بیان اینکه نرخ مطالعه در جامعه پایین است، خاطرنشان کرد: سحرهای ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای معرفی کتاب است همچنین ایجاد غرفه‌های کتاب در تمام ادارات و پارک‌ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی کار مفید و موثری است، گفت: در کنار این جشنواره رضوی نام سایر ائمه هم مطرح شود، امامان ما آن‌گونه که باید شناخته نشده‌اند و جای معرفی بیشتر ایشان برای مقاطع مختلف سنی وجود دارد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول