اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دپوی برنج در انبارها/ ۳۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی مازندران به برنج اختصاص دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: دپوی برنج در انبارها داریم و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان با خیال راحت امسال اقدام به تولید کنند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را با تولید ثابت کنند.

دپوی برنج در انبارها/  ۳۰۰ هزار هکتار  اراضی کشاورزی مازندران به برنج اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش از ظهر امروز در آیین نشا مکانیزه برنج کشور در روستای خاریک شهرستان ساری اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان کشاورزی اقتدار کشور را در امنیت غذایی به خوبی حفظ کردند و جانانه پای کار بودند.

وی گفت: مازندران اولین تولیدکننده برنج کشور است و سالانه ۳۰۰ هزار هکتار از کشت اول به احتساب کشت دوم و رتون را زیرکشت دارد.

عنایتی خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد افزایش تولید بودیم و امیدواریم امسال پایداری تولید را داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: امسال شرایط خاصی به دلیل کم بارشی در استان داریم و طبق آمار سازمان هواشناسی، تاکنون ۳۰ درصد کاهش بارش‌ها را داشتیم که سبب می شود سطح زیرکشت کاهش پیدا کند.

این مسؤول اضافه کرد: امسال تقویم زراعی برنج رو به جلو رفت و نشان می‌دهد کشاورزان با شرایط آب و هوایی همراهی دارند و از سوی دیگر همکاران جهاد کشاورزی در کنار کشاورزان بودند و توصیه‌های لازم را ارائه دادند تا کشت و کار را در پایداری تولید داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: دپوی برنج در انبارها داریم و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشاورزان با خیال راحت امسال اقدام به تولید کنند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را با تولید ثابت کنند.
 
عنایتی گفت: در سفر هیأت دولت به مازندران یک‌هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت در نظر گرفته شد که بخشی از آن مربوط به کشت برنج است و باید بخشی از آن برای طرح جامع  در نظر گرفته شود. 

وی افزود: برای اقتصادی شدن کشاورزی به ویژه کشت برنج نیازمند مکانیزه کردن برنج هستیم و ضرورت دارد اختصاص اعتبارات لازم برای مکانیزاسیون و زیرساخت‌ها  در نظر گرفته شود.
 
انتهای پیام/۸۶۰۳۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول