اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

449 طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری مجوز گرفت/ احیای واحدهای راکد در اولویت صمت

سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته مجوز ۴۴۹ طرح صنعتی با 8 هزار و 939 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان صادر شد.

449 طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری مجوز گرفت/ احیای واحدهای راکد در اولویت صمت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری فضل‌الله رحمتی گفت: سال گذشته ۴۴۹ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۹۳۹ میلیارد تومان در استان جواز تاسیس دریافت کرد.

سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح‌های صنعتی ۶ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: میانگین سرمایه‌گذاری به اشتغال در حوزه صنعت استان پایین است که این موضوع نشان می‌دهد باید در استان صنایع بزرگ و مادر ایجاد شود.

رحمتی ادامه داد: همچنین طی سال گذشته جواز برای توسعه فعالیت ۳۸ واحد صنعتی استان با ۷۲۴ میلیارد تومان و اشتغال اسمی ۴۴۸ نفر صادر شد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در استان، تصریح کرد: پایش واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات و موانع تولید آن یکی از مهمترین برنامه‌های سال جدید این سازمان است.

رحمتی خاطرنشان کرد: کمک به احیای واحدهای تولیدی راکد دارای توجیه اقتصادی و تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان برای رونق تولید است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در رابطه با تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان با مشکل روبرو بودیم، اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع تسهیلات پرداختی در استان، سهم بخش صنعت تنها ۲۳ درصد بود که این میزان نامناسب است و باید در سال جدید سهم خود را افزایش دهیم.

در حال حاضر در این استان بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول