اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش نظامی چین، تایوان را نگران کرد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که ده‌ها هواپیما و کشتی ارتش چین در جریان رزمایش، از خط حائل مرزی عبور کردند.

رزمایش نظامی چین، تایوان را نگران کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با شدت گرفتن تنش‌ها بر سر دیدار تحریک‌آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان، رزمایش نظامی ارتش چین وزارت دفاع تایوان را نگران کرد.

منابع رسانه‌ای غربی، روز شنبه (امروز) در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع تایوان گزارش دادند که ده‌ها هواپیما و کشتی ارتش چین از مرز رد شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بنا بر ادعای وزارت دفاع تایوان تا ساعت ۱۶ روز شنبه (امروز به وقت محلی چین و تایوان) ۷۱ هواپیما و ۹ کشتی چین از خط حائل مرزی عبور کردند.

آمار تایوانی‌ها درباره تحرکات هواپیماها و کشتی‌های ارتش چین در شرایطی مخابره شده که پکن امروز از آغاز رزمایش در همین منطقه خبر داد.

رزمایش نظامی ارتش چین در نزدیکی مناطق مجاور با تایوان، به دنبال دیدار تحریک آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس‌جمهور تایوانم در ایالت کالیفرنیا انجام شد.

این دیدار در حالی انجام شد که مقام‌های ارشد چینی بارها درباره عواقب آن و عزم پکن برای دفاع از حاکمیت خود در قبال تایوان هشدار داده بودند.

در همین راستا، چین دو نهاد آمریکایی به نام‌های موسسه هادسون و کتابخانه ریاست‌جمهوری رونالد ریگان را به دلیل میزبانی از رئیس‌جمهور تایوان و دیدار او با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحریم کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه چین، نهادهای مذکور برای «تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان بستر و امکانات مشارکت در فعالیت‌های جدایی‌طلبانه را در خاک ایالات متحده فراهم کردند و به این ترتیب به طور جدی اصل سیاست چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض کردند.

پکن، تایوان را بخشی از خاک چین می‌داند. مسئولان ارشد چین بارها به آمریکا درباره دخالت در امور تایوان هشدار داده و مراودات واشنگتن با تایوانی‌ها را مغایر با سیاست «چین واحد» خوانده است.

آمریکایی‌ها در دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات طی سالیان گذشته به رغم اعلام پایبندی به سیاست چین واحد، مراودات خودشان را با تایوان حفظ کرده و به اقدامات تحریک‌آمیزی از قبیل فروش تسلیحاتی دست زده‌اند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول