اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان عضو شورای اجرایی صندوق کودکان ملل متحد شد

اعضا شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا ترکمنستان را به عنوان عضو هیأت اجرایی صندوق کودکان ملل متحد برای دوره 2024-2026 انتخاب کردند.

ترکمنستان عضو شورای اجرایی صندوق کودکان ملل متحد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در نشست سازمانی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد انتخابات نهادهای فرعی این شورا برگزار شد.

نمایندگی دائم ترکمنستان در سازمان ملل متحد با اعلام این مطلب گفت: در نتیجه انتخابات برگزار شده، اعضا شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد این کشور را به عنوان عضو هیأت اجرایی یونیسف برای دوره 2024-2026 انتخاب کردند.

ترکمنستان در حال حاضر عضو 13 کمیسیون، کمیته و شورای سازمان ملل متحد است. همچنین ترکمنستان 7 بار به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شده است.

ترکمنستان به عنوان یکی از اعضا هیئت حاکمه صندوق کودکان ملل متحد که حمایت و نظارت بین‌دولتی‌ را فراهم‌ می‌کند در بررسی فعالیت‌های یونیسف و تصویب سیاست‌ها، برنامه‌ها و بودجه کشور شرکت خواهد کرد. این فرصتی برای ترکمنستان است تا به رفاه کودکان در سطح جهانی کمک و نمونه‌ای برای جامعه جهانی در اجرای تعهدات خود در مورد حقوق کودک باشد.

گفتنی است که ترکمنستان قبلا به عنوان عضو شورای اجرای صندوق کودکان ملل متحد برای سال‌های 2018-2020 انتخاب شده و فعالیت کرده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول