اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

54 میلیون سند در فرایند رتبه‌بندی معلمان بررسی شد/ تشکیل کارگروه نظارت بر روند رتبه‌بندی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد، گفت: یکی از مسائل فوری و جاری وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است.

54 میلیون سند در فرایند رتبه‌بندی معلمان بررسی شد/ تشکیل کارگروه نظارت بر روند رتبه‌بندی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره رتبه‌‌بندی معلمان اظهار کرد: یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان است؛ دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه‌بندی داشت و امروز با آن مواجه هستیم، رتبه‌بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.

*بیش از ۵۴ میلیون سند مربوط به رتبه بندی معلمان بررسی شد 

صحرایی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه‌بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان انجام شد. 

*هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه‌بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده، یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود.

صحرایی اضافه کرد: کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد.

* برای ایجاد تحول باید معلمان همزمان با توسعه فناوری، به‌روز شوند

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دائم به‌روز شود؛ دانش‌‍‌آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به‌روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول