اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تماس تلفنی رئیسی و اردوغان با محوریت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی/ ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی شد

رئیس جمهور در گفتگو با همتای ترکیه‌ای خود، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، گفت: ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌ اسلامی به منظور بررسی راهکارهای مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.

تماس تلفنی رئیسی و اردوغان با محوریت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی/  ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی شد

به گزارش گروه سیاس خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه (18 فروردین) در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تسری تجاوزگری‌های این رژیم به سوریه و لبنان را محکوم و همگرایی بیشتر کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات این رژیم را خواستار شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی و همچنین اهانت به این مکان شریف و مقدس، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌ اسلامی به منظور بررسی راهکارهای مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.

رئیسی با تأکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، مهمترین راه مقابله با تروریسم و تجزیه‌طلبی را حمایت از حاکمیت ملی کشورهای منطقه دانست.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زلزله اخیر ترکیه، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد.

اردوغان، همچنین همگرایی و وحدت نظر کشورهای اسلامی برای مقابله با این تجاوز‌گری‌ها در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای رژیم صهیونیستی، شامگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین،‌ به نمازگزاران و فلسطینیان معتکف در مسجد الاقصی حمله کردند.
نظامیان رژیم اشغالگر قدس، در این اقدام جنایتکارانه ابتدا شیشه‌های مسجد القبلی را شکستند و پیش از ورود به مسجد، بمب‌های صوتی پرتاب کردند.
براساس اعلام هلال احمر فلسطین، در پی حمله نظامیان صهیونیست به مسجد القبلی، ده‌ها فلسطینی مجروح شدند.

حساب انگلیسی‌زبان «شبکه خبری قدس» نیز در توییتر با انتشار تصاویری نوشت که نیروهای صهیونیستی به طرزی بی‌رحمانه به نمازگزاران فلسطینی که در حال عبادت در ماه رمضان بودند، حمله کردند و به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور و بمب صوتی شلیک کردند و با توسل به زور، مصلای القبلی را از نمازگزاران فلسطینی تخلیه کردند.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از بامداد جمعه حملات خود به نوار غزه را آغاز کردند.
در همین راستا شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در اولین حملات خود یک پایگاه وابسته به مقاومت فلسطین در نوار غزه را هدف قرار دادند.
گروه‌های مقاومت در غزه اعلام کردند که موشک زمین به هوا به سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در آسمان غزه شلیک کرده‌اند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول