اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

مهار تورّم با تقویت اقتصاد‌ مردمی/ اصول مغفول‌ قانون کار باید اجرا شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهار تورّم و رشد تولید در سال جاری با تقویت پایه‌های اقتصاد مردمی و توسعه بخش خصوصی محقق می‌شود.

مهار تورّم با تقویت اقتصاد‌ مردمی/ اصول مغفول‌ قانون کار باید اجرا شود

به گزارش خبگزاری فارس به نقل از مرکز روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با نمایندگان سازمان‌های عالی کارگری و بازنشستگان کشوری با تبریک میلاد باسعادت امام حسن‌ مجتبی(ع) و روز ملّی تکریم خیرین، اظهار داشت: امام حسن(ع) الگوی کرامت و بخشندگی و تعالی رفاه و عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به برکات ماه رمضان افزود: این ماه فرصتی برای تزکیه نفس و تقویت بُعد معنوی و روحانی انسان است.

مرتضوی بر اهمیت شعار سال و راهبردهای برنامه‌ریزی شده دولت برای مهار تورّم تأکید کرد و گفت: سال گذشته با وجود همه فشارهای جهانی و مسائل داخلی، شاخص رشد اقتصادی در کشور افزایش چشمگیری داشت.

وزیر کار اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با درایت برای عبور از چالش‌های اقتصادی و رسیدن به سطح بالایی از تولید و صادرات، امسال را با عنوان «مهار تورّم و رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند و کارشناسان هم معتقدند رفع تورّم و رشد تولید لازم و ملزوم یکدیگرند و نیازمند تقویت اقتصاد مردمی است.

مرتضوی تأکید کرد: یکی از مسائل مهمی که حتماً باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، کنترل تورّم و رشد تولید است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم به این موضوع در برنامه‌های پیشنهادی خود توجه خواهد کرد.

وی به مسیر روشن توسعه دیپلماسی خارجی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: با تدابیر آیت‌الله رئیسی از ابتدای شروع به کار دولت مردمی سیزدهم، ارتقای سطح همکاری‌ها با کشورهای همسایه و دولت‌های جهان اسلام در دستور کار ویژه قرار گرفت.

مرتضوی با بیان این‌که دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، تعاملات سیاسی جهان را دستخوش تغییر قرار داده، افزود: دولت از همه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای مهار تورّم و تحقق شعار سال بهره خواهد گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد معدن و تجارت دریا‌محور مبتنی بر تأکیدات مقام معظم رهبری نیز به صورت ویژه در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال جاری جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مورد تأکید ویژه دولت است.

رئیس شورای عالی کار به مطالبات کارگران در خصوص میزان افزایش حقوق اشاره کرد و گفت: در مصوبه افزایش حقوق کارگران اصل را بر اجرای قانون و توجه به سه‌جانبه‌گرایی قرار دادیم و معتقدیم عدم اجرای مواد قانون کار در همه بخش‌ها باید رفع شود.

مرتضوی افزود: اصلاح قوانین سازمان‌های بازنشستگی برای توسعه رفاه اجتماعی و همکاری با مجلس برای تنظیم قوانین به‌روز به رفع نگرانی کارگران و بازنشستگان منجر خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که رشد تولید منجر به کاهش هزینه تمام‌شده کالاها می‌شود، گفت: رفع موانع تولید یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های جلسات هفتگی دولت است و در این زمینه شرکای اجتماعی وزارت کار می‌توانند مرجع همفکری برای نظام اسلامی باشند.

در ابتدای این نشست جمعی از مدیران و اعضای سازمان‌های عالی کارگری و بازنشستگان مطالبات و دیدگاه‌های خود را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میان گذاشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول