اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازگشت به معارف قرآن تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها راه مصون ماندن جامعه مسلمین از تهاجم فرهنگی غرب و رفع مشکلات عمل به فرامین ناب قرآنی است.

بازگشت به معارف قرآن تنها راه برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی تنها راه مصون ماندن جامعه مسلمین از تهاجم فرهنگی غرب را عمل به فرامین ناب قرآن دانست و گفت: نقش هدایت گری قرآن کریم و احیاء و سرزنده بودن و پویای یک جامعه اجرای دستورات الهی و عمل به آیات قران کریم این معجزه جاوید پیامبر اکرم (ص) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در آیات مختلفی از قرآن در مورد هدایت جامعه اشاره شده است، از جمله خداوند متعال در قرآن آیه ۱۵۵ سوره مبارکه انعام می فرماید:

وَ هذا کِتابٌ أَنْزَلْناهُ مُبارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ وَ اتَّقُوا لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ‌ أَوْ تَقُولُوا لَوْ أَنَّا أُنْزِلَ عَلَیْنَا الْکِتابُ لَکُنَّا أَهْدى‌ مِنْهُمْ فَقَدْ جاءَکُمْ بَیِّنَةٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ . واین کتابى است پر برکت، که ما نازل کردیم؛ از آن پیروی کنید، و پرهیزگارى پیشه نمایید، تا مورد رحمت خدا قرار گیرید.

وی بیان کرد: یقینا قرآن کریم بصیرت افزا و هدایت‌گر بشریت است و اهل قرآن به‌لحاظ بهره‌مندی از کلام نوربخش قرآن، از سالم‌ترین افراد در زمینه آسیب‌های اجتماعی هستند و این برترین مزیت قرائت قرآن و همنشینی با کلام الهی است

این مسئول ادامه داد: یقینا برگزاری مجالس قرآنی در منازل و همچنین محافل قرآنی در طول سال وبویژه در ماه مبارک رمضان در اماکن متبرکه برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر درآیات الهی مهم‌ترین آنها هستند و با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می‌توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

نصیرالاسلامی ادامه داد: قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرن‌ها است و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و سایر حوزه‌ها راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می تواند ما را در راه سعادت رهنمون سازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی موجب رشد معنوی در انسان شده و سپری در برابر دسیسه‌های شیطان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول