اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آلومینیوم - استقلال؛ تقابل خط دفاع منسجم و خط حمله آتشین

در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال تیم آلومینیوم اراک میزبان استقلال تهران است.

آلومینیوم - استقلال؛ تقابل خط دفاع منسجم و خط حمله آتشین

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال تیم آلومینیوم اراک روز جمعه ۱۸ فروردین میزبان استقلال تهران است.

این دیدار زیر نور ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک در ساعت ۱۹:۳۰ به قضاوت پیام حیدری و امیرمحمد‌ داوودزاده و محمد عطایی (کمک‌های اول و دوم) برگزار می‌شود.

همچنین امیر سامان سلطانی به‌عنوان داور چهارم این دیدار انتخاب شده و حاتم‌بک‌پور نیز ناظر داوری بازی آلومینیوم و استقلال است.

هیجان در آخرین نفس‌های لیگ

با توجه به اینکه فقط ۶ هفته دیگر تا پایان این رقابت‌ها باقی مانده هیجان بازی‌ها به اوج خود می‌رسد؛ ۳ تیم بالای جدول یعنی سپاهان،‌ استقلال و پرسپولیس مدعیان اصلی قهرمانی هستند، البته هنوز گل‌گهر و تراکتور نیز روی کاغذ این شانس را دارند تا قهرمان لیگ شوند.

نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان نیز با ۱۳ امتیاز در قعر جدول قرار گرفتند و مدعیان اصلی سقوط هستند؛ تیم‌های مس کرمان، پیکان، ملوان نیز روی در صورت تعلل و کسب نتایج ضعیف شانس سقوط به دسته پایین‌تر را دارند.

دفاع منسجم آلومینیوم

آلومینیوم از ابتدای فصل تاکنون ۷ برد، ۱۲ مساوی و ۵ باخت کسب کرده و با تفاضل گل مثبت ۵ و کسب ۳۳ امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد.

آلومینیوم اراک تاکنون ۱۲ گل خورده در کارنامه خود ثبت کرده که نشان می‌دهد خط دفاع منسجمی دارد؛‌ این تیم بعد از مس رفسنجان که ۱۰ گل در این رقابت‌ها خورده، به همراه تیم پرسپولیس در رده دوم بهترین خط دفاع لیگ برتر قرار دارد؛ یعنی حتی بهتر از تیم‌های سپاهان صدرنشین، استقلال، تراکتور و گل‌گهر مدعی.

۵ تیم بالای جدول یعنی تیم‌های سپاهان ۱۴ گل، استقلال ۱۷ گل، گل‌گهر ۲۶ گل و تراکتور ۲۵ گل تا پایان هفته بیست و چهارم لیگ دریافت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد شاگردان سیدمهدی رحمتی شب سختی را مقابل یکی از بهترین‌ تیم‌های هجومی لیگ سپری کند.

سید مهران موسوی، امیرمحمد هوشمند، سید احسان حسینی، میلاد شیخ فخرالدینی مدافعان تیم آلومینیوم هستند که نقش بسزایی در عملکرد این تیم در خط دفاعی داشته‌اند.

خط حمله ضعیف آلومینیوم

شاگردان رحمتی در فاز هجومی عملکرد قابل قبولی نداشتند و تنها ۱۷ گل به ثمر رساندند؛ تنها تیم‌های نفت مسجد سلیمان با ۱۶ گل زده، صنعت نفت آبادان ۱۳ و پیکان تهران با ۱۰ گل زده(که تیم‌های مدعی سقوط هستند) از آلومینیوم کمتر گل زده‌اند.

محمدرضا آزادی بهترین گلزن اراکی‌ها با ۶ گل زده است که البته یک گل را نیز از نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.

 

اراکی‌ها به دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری

آخرین باخت شاگردان رحمتی در مقابل فولاد در هفته پانزدهم لیگ بود که آن بازی را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند. آلومینیوم بعد از بازی مقابل این تیم خوزستانی شکستی را متقبل نشد و در مسابقه‌های بعدی برابر تیم‌های گل‌گهر(معوقه هفته سیزدهم)، هوادار، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، ملوان، پیکان و مس کرمان به تساوی رسیده است.

آلومینیوم همچنین مقابل تیم‌های صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان به پیروزی دست یافته است.

آلومینیوم به دنبال طلسم‌شکنی

البته شاگردان سید مهدی رحمتی در ۵ دیدار اخیر خود موفق به کسب ۳ امتیاز نشدند و آخرین برد آنها برابر مس رفسنجان در هفته نوزدهم لیگ بوده است.

آلومینیوم بدون غایب رو در روی استقلال

تیم فوتبال آلومینیوم در حالی فردا شب در دیداری حساس از استقلال میزبانی خواهد کرد که این تیم در ترکیب خود هیچ بازیکن محروم و یا مصدومی را تاکنون نداشته و دست مهدی رحمتی برای چیدمان ترکیبی مناسب به منظور گرفتن نتیجه لازم مقابل یکی از مدعیان لیگ برتر باز است.

در مقابل استقلال دو بازیکن خود یعنی روزبه چشمی و مهدی مهدی‌پور را به علت محرومیت در اختیار ندارد؛ البته به نظر می‌رسد طبق اخبار علیرضا رضایی و آرش رضاوند نیز به علت مصدومیت این بازی را از دست داده‌اند.

استقلال تیم متحول شده در نیم‌فصل دوم

استقلال در نیم فصل دوم، بعد از باخت به سپاهان در هفته اول دور برگشت، نتایج بهتری گرفته و ۷ بازی را با برد به پایان رسیده و یک تساوی مقابل نساجی کسب کرده است.

شاگردان ساپینتو در ۵ بازی آخر خود ۴ برد و یک تساوی کسب کرده‌اند.

استقلال با ۱۴ برد، ۷ مساوی، ۳ باخت، ۳۵ گل زده و ۱۷ گل خورده و تفاضل گل مثبت ۱۸ با کسب ۴۹ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول