اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رویکرد انقلابی جایگزین نگاه لیبرالی در حوزه اقتصاد شود

فعال فرهنگی گفت: اگر تاکنون حرکت مهمی در اقتصاد ایجاد نشده است به خاطر رویکرد لیبرالی در این حوزه بوده و نیازمند شجاعتی هستیم که رویکرد انقلابی را جایگزین آن کند.

رویکرد انقلابی جایگزین نگاه لیبرالی در حوزه اقتصاد شود

محمدحسن صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال نو بر ضرورت تحول در جمهوری اسلامی تاکید کردند و تحول به معنای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و معیوب را نیاز کشور دانستند.

فعال فرهنگی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، کلیدواژه‌‌ای متناسب با واژه تحول با عنوان نظریه نظام انقلاب اسلامی عنوان شده که بیان‌کننده این است که انقلاب اسلامی منفعل نیست و آماده تصحیح خطاهاست.

وی افزود: سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب در سه دهه گذشته نشان می‌دهد تحول در قالب کلمات مختلف بیان شده است در حالی که برخی تحلیلگران سیاسی و اجتماعی تلاش دارند بگویند اشاره به تحول به دلیل به بن‌بست رسیدن نظام پس از اغتشاشات اخیر است.

صالحی تصریح کرد: اغتشاشات اخیر به هیچ‌وجه نظام را در حرکت به سمت اهداف با مشکل مواجه نکرده است.

وی اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند همچنان اقتصاد اولویت اصلی حال حاضر کشور است و در این راستا تصدی‌گری دولتی باید کاهش یابد و مدیران و مسئولان جهادی حول محور عقلانیت انجام وظیفه کنند تا کارها به بهترین نحو پیش رود.

صالحی گفت: اگر تاکنون حرکت مهمی در اقتصاد ایجاد نشده است به خاطر رویکرد لیبرالی در این حوزه بوده و نیازمند شجاعتی هستیم که رویکرد انقلابی را جایگزین آن کند.

فعال فرهنگی با اشاره به اینکه تغییر اولویت‌های مردم و جامعه از اهداف دشمن است، خاطرنشان کرد: مسئولان نباید خود را بی‌نیاز از حضور مردم در عرصه های مختلف بدانند و همواره باید از اندیشه دغدغه‌مندان و دلسوزان بهره گیرند.

وی ادامه داد: با اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد را اولویت جامعه دانستند برخی تلاش دارند با تمرکز و پرداختن بیش از حد به مسائل دیگری اولویت اول کشور را به حاشیه ببرند، تمرکز اصلی باید روی مباحث اقتصادی باشد.

وی عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مردم باید با اتحاد و انسجام خود و تعصب در خرید کالای ایرانی و پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی زمینه رشد تولید و پیشرفت اقتصاد را فراهم کنند.

صالحی با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در تبیین شعار سال گفت: رسانه‌ها باید با مدیریت فضا مردم را به خرید کالای ایرانی تشویق کنند و پیشرفت‌هایی که ایران اسلامی از بعد از انقلاب داشت را برای مردم بیان کنند و آن‌ها را به آینده این کشور امیدوار کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول