اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

شریف: امسال از هر زمان دیگری به آزادسازی بیت المقدس نزدیک تر هستیم/ اعلام شعار روز جهانی قدس

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: به فضل الهی امسال روز جهانی قدس را متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد و شعار امسال «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» است.

شریف: امسال از هر زمان دیگری به آزادسازی بیت المقدس نزدیک تر هستیم/ اعلام شعار روز جهانی قدس

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در دومین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی روز جهانی قدس که صبح امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین ماه) برگزار شد، گفت: ما در آستانه روز جهانی قدس سال جاری در ماه مبارک رمضان هستیم.

وی افزود: همانطور که در جلسه گذشته با یکدیگر مشورت کردیم و مقرر شد روز بیست و سوم ماه رمضان به عنوان جمعه آخر ماه مبارک رمضان تلقی کرده و روز جهانی قدس را در این روز برگزار کنیم. با توجه به مباحث تقویمی اگر احیانا جمعه دیگری نیز داشتیم منعی ندارد چون سعی داریم روز جهانی قدس را همزمان با شب های قدر برگزار کنیم و ان شاءالله خیر و برکت مضاعفی هم خواهد داشت.

شریف با بیان اینکه ما در برنامه ریزی خود تلاش کردیم تا یک موج خبری ایجاد کنیم، تصریح کرد: ما به منظور اهمیت روز جهانی قدس و اعلام تاریخ برگزاری مراسم این روز تصمیم گرفتیم این روز را از کنار مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کنیم که از یک طرف یک پیام معنادار برای صهیونیست‌ها و از طرفی دیگر، این کار برای مومنان، مسلمانان و آزادی‌خواهان نیز پیام دارد. 

وی ادامه داد: ما از کنار مرقد مطهر شهید قدس علمدار جبهه مقاومت این مراسم را اعلام کردیم و ان‌شاءالله به فضل الهی امسال روز جهانی قدس را متفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهیم کرد.

شریف با اشاره به مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: مبدا همه راهپیمایی های روز جهانی قدس و مساجد و حسینیه های سراسر کشور و مقصد همه راهپیمایی‌های ما نیز میعادگاه‌های نماز جمعه بیست و پنجم فروردین ختم است و انشاءالله ما شاهد حضور باشکوه مردم در روز جهانی قدس امسال خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به انتخاب شعار روز قدس امسال گفت: شعارهای متعددی از سوی افکار عمومی، نخبگان و اصحاب رسانه برای امسال پیشنهاد شده بود. اما، جمع‌بندی شعارهایی که تا این لحظه به عنوان شعار اصلی به دست ما رسیده، «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» است.

وی ادامه داد: ما امسال شاهد یک شرایط متفاوتی از تحولات منطقه‌ای و بین المللی هستیم که ان‌شاءالله منجر به وحدت بیشتر جهان اسلام شده و کمک موثری برای حمایت از مردم فلسطین باشد.

شریف با اشاره به مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس عنوان کرد: مبدا همه راهپیمایی های روز جهانی قدس و مساجد و حسینیه های سراسر کشور و مقصد همه راهپیمایی‌های ما نیز میعادگاه‌های نماز جمعه بیست و پنجم فروردین ختم است و انشاءالله ما شاهد حضور باشکوه مردم در روز جهانی قدس امسال خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه این جلسه ضمن گرامیداشت یاد دو شهید و پاسدار که به عنوان مستشار در سوریه به شهادت رسیدند، گفت: صهیونیست ها تلاش می کنند آنجایی که موجب تقویت جبهه مقاومت فلسطینی می شود را مورد هدف قرار دهند، اما غافل هستند که جریان حق و جبهه مقاومت با این شهادت ها قوی‌تر و با انگیزه‌تر می شود.

وی با اشاره به شهادت 2 مستشار نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه عنوان کرد: انتقام خون این شهدا را خواهیم گرفت. صهیونیست‌ها هم می‌دانند که در چند ساعت گذشته چه اتفاقی برایشان رخ داده و در آینده رخ خواهد داد.

شریف با بیان اینکه امسال روز جهانی متفاوتی نسبت به سال های گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: از دو منظر شرایطی که امروز جبهه مقاومت دارد، متفاوت است. امروز کرانه باختری رود اردن نسبت به سال های قبل شرایط متفاوتی دارد و  شاهد عملیات‌ها و انتقام گیری‌های متعددی از کرانه باختری هستیم. همچنین در سرزمین های 1948 و غزه تحرکات زیادی را شاهد هستیم.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و روز جهانی قدس خاطرنشان کرد: جریان مقاومت، جریان اصلی مردم مظلوم فلسطین است و در هفته های اخیر بیش از 230 شهید تقدیم کرده اند. این مساله نشان می دهد با عزم جدی تری وارد مبارزه با صهیونیست ها شده اند، گروه های مقاومت و جدیدی که شکل گرفته اند نسل چهارم فلسطینی ها هستند.

وی افزود: شاهد وحدت در جهان اسلام هستیم. در صحنه مقابل نیز رژیم جعلی صهیونیستی در شرایط بسیار خطرناکی است و درگیری های داخلی آن ها اوج پیدا کرده است.

شریف همچنین بیان کرد: تحولاتی که این روزها و تظاهرات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی شاهد هستید نشان می دهد راه بازگشتی برای این ها متصور نیست. حتی حامیان رژیم صهیونیستی از این موضوعات متاثر شدند و در تمام تحلیل هایی که ارائه می کنند عبارت در آستانه فروپاشی شدن را می بینیم.

رمضان شریف تاکید کرد: تقویت زیر ساخت های جبهه مقاومت، انگیزه آنان و شرایطی که صهیونیست ها دچار آن هستند، نوید بخش نزدیک شدن ما به آزادی فلسطین است از این جهت روز جهانی قدس متفاوتی را شاهد هستیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول