اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خبر خوب| رفع دغدغه دیرینه مردم و گردشگران امامزاده ابراهیم (ع) شفت

فقدان پارکینگ خودرو در منطقه توریستی و زائرپذیر امامزاده ابراهیم شفت با تأکید مسئولان قضایی و تلاش‌های مسئولان محلی حل شد.

خبر خوب| رفع دغدغه دیرینه مردم و گردشگران امامزاده ابراهیم (ع) شفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده: سالانه صدها هزار نفر از گردشگران و مسافران برای زیارت و سیاحت، منطقه امامزاده ابراهیم علیه اسلام شفت را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

 

روستای امامزاده ابراهیم علیه اسلام شفت گرچه منطقه‌ای چشم‌نواز و بکر در شمال ایران است اما این منطقه توریستی همه‌ساله به‌ویژه در ایام پرازدحام سال با ابر چالش کمبود محل پارک خودرو مواجه است.

فقدان پارکینگ مشکل دیرینه در امام زاده ابراهیم

در ایام پرازدحام سال به‌ویژه در طول ایام دو فصل بهار و تابستان، مجاوران، مسافران، گردشگران و زائران با انبوهی از خودروهای پارک شده در طرفین معابر روستا مواجه هستند که خاطرات شیرین، به‌یادماندنی، فرح‌بخش و ماندگار آن‌ها را با معطلی‌های چندساعته و کمبود فضای پارک، به کامشان تلخ می‌کرد.

 

بنابر آمار و اذعان مسؤولان محلی، سالانه به‌طور متوسط حدوداً ۱۵۰ هزار خودرو وارد روستای گردشگر پذیر امامزاده ابراهیم علیه‌السلام شفت می‌شوند که حدوداً هفت هزار خودرو مینی‌بوس و اتوبوس و ۱۴۳ هزار خودرو دیگر نیز سواری هستند.

شهریورماه سال گذشته بود که حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس‌کل دادگستری گیلان به همراه تعدادی از اعضای شورای قضایی استان و همچنین شهرستان شفت، از منطقه گردشگری امامزاده ابراهیم علیه اسلام شهرستان بازدید و ضمن تأکید بر حل معضل زباله در این منطقه، بر ضرورت راه‌اندازی و بهره‌برداری از پارکینگ در روستای نمونه گردشگری امامزاده ابراهیم علیه اسلام تأکید کرد.

بازدید اثر بخش قضا

پیرو تأکید رئیس‌کل دادگستری استان گیلان و پیگیری‌های مجدانه مسؤولان شهرستان ازجمله علی‌اصغر چگینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت و همچنین مسؤولان پیگیر روستای نمونه گردشگری امامزاده ابراهیم علیه اسلام، فرایند جانمایی و احداث پارکینگ در منطقه امامزاده ابراهیم شفت در دستور کار قرار گرفت و اکنون با گذشت ۶ ماه از تعیین ضرب العجل از سوی رئیس‌کل دادگستری گیلان، پارکینگی به مساحت بالغ‌بر ۴۲۰ هزار مترمربع که گنجایش توقف حدود ۲۰۰ خودرو را دارد، آماده بهره‌برداری شده است.

 

امید کاظمی، دهیار روستای امامزاده ابراهیم علیه اسلام شفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همین رابطه گفته که سه‌نقطه از روستا برای احداث پارکینگ نقشه‌برداری شده که یکی از آن نقاط برای پارک خودروها تقریباً آماده بهره‌برداری شده است.

زمین آماده شد اعتبار نه

به گفته وی، دو قطعه زمین به مساحت پنج هزار و ۸۱۵ متر و ۱۲ هزار و ۴۷ مترمربعی نیز به‌منظور احداث پارکینگ در روستای امامزاده ابراهیم جانمایی و نقشه‌برداری شده که در صورت تأمین اعتبار و مساعدت مسؤولان شهرستان، آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

آن‌طور که دهیار روستای امامزاده ابراهیم علیه‌السلام شفت توضیح داده، در ایام پرازدحام سال داخل بازارچه حدوداً ۱۵۰ خودرو در دو طرف خیابان‌ها پارک می‌کنند که باعث ایجاد ترافیک داخل بازارچه می‌شود در حالیکه که اگر با کمک نیروی انتظامی این ۱۵۰ خودرو جمع‌آوری و به‌طرف پارکینگ تعبیه‌شده هدایت شوند، مشکل پارک بازارچه روستا تقریباً حل می‌شود.

تاکسی‌ها آماده خدمات رسانی

در حال حاضر فاصله نخستین پارکینگ تعبیه‌شده در روستا تا حرم مطهر امامزاده ابراهیم علیه‌السلام حدوداً ۷۰۰ متر است که به اذعان کاظمی، دهیار روستای امامزاده ابراهیم شفت، دهیاری و شورای اسلامی برای رفت و آمد مسافرها می‌توانند از تاکسی‌های داخل بازارچه برای رفت و آمد مسافرها استفاده کنند.

 

تأمین زیرساخت مکفی و متناسب با نیاز بهره‌برداران یکی از رکن‌های توسعه پایدار در جوامع پیشرفته محسوب می‌شود و بدون شک تأمین پارکینگ قابل‌دسترس در منطقه گردشگری و مسافر پذیر امامزاده ابراهیم علیه اسلام شفت می‌تواند افزایش رضایتمندی مسافران و زائران و همچنین پیشرفت منطقه را به دنبال داشته باشد.

 

خوشبختانه با تأکیدات مسؤولان و همراهی و همکاری همه‌جانبه آن‌ها در شهرستان شفت، آرزوی دیرینه مردم منطقه امامزاده ابراهیم علیه اسلام، زائران، مجاوران و گردشگران برای احداث پارکینگ حل‌شده و در صورت بهره‌برداری از دو پارکینگ در دست اقدام دیگر می‌توان گفت این روستا برای همیشه با بن‌بست و چالش پارکینگ که سال‌ها همگان را آزار می‌داد و به‌عنوان نخستین دغدغه مسؤولان و مردم به شمار می‌رفت، حل خواهد شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول